سافاری جزیره کیش، محیطی امن برای تفریح خانواده ها

سافاری یکی از مجموعه تفریحی ورزشی در کیش است که با هدف رونق گردشگری و ایجاد محیطی سالم و جذاب تفریحی برای تمامی رده های سنی به ویژه جوانانی که علاقمند به تجربه تفریحات هیجانی هستند ایجاد شده است .

سافاری یکی از ظرفیت های جدید گردشگری و تفریحی منطقه آزاد کیش است که علاوه بر ایجاد محیطی امن برای خانواده های ایرانی، زمینه جذب گردشگر خارجی حلال و اسلامی را نیز فراهم کرده و باعث جلوگیری از خروج ارز و مسافر به کشورهای خارجی منطقه می شود.
سافاری از ظرفیت های جدید است گه با هدف توسعه و رونق گردشگری در برخی مناطق ایجاد شده است و گردشگران بدون محدودیت می توانند لذت رانندگی در پستی بلندی ها را تجربه و هیجانات ناشی از دغدغه های روزمره زندگی را با سرگرمی های سالم و مفرح خالی کنند .
سافاری تور بیابان گردی و دشت گردی است که در آن از خودروهای شاسی بلند استفاده می شود و گردشگران با استفاده از این خودروها تپه ها و شن های طبیعی ایجاد شده توسط انسان را طی و به نوعی هیجانات و انرژی های درونی خود را خالی می کنند، لذت این تفریح به اذعان گردشگران به حدی است که ارزش تجربه کردن به دفعات مختلف را دارد.
سافاری در معنای لغوی سیاحت کردن که طی آن گردشگران با بهره مندی از خودروها و چهارپایانی چون شتر لحظات به یاد ماندنی و به دور از هر گونه دغدغه زندگی روز مره را تجربه می کنند.
طرح ایجاد سافاری منطقه آزاد کیش از اواخر سال 91 اجرا شده و در چند مرحله در حال تکمیل شدن است؛ در گام نخست ارائه خدمات گردشگری با 9 خودرو لندکروز آغاز شد و در گام بعدی تفریحات جذابی همچون بانجی شوتینگ راه اندازی شد، در این ورزش افرادی که دارای قلبی سالم با جسارتی بالا هستند با بهره گیری از دو طناب از عقب به جلو پرتاب شده و به صورت پاندول ساعت به عقب و جلو حرکت می کنند، فریاد ناشی از هیجان استفاده از این نوع تفریح در گردشگران شنیدنی است .
موتور سواری با دو چرخ و چهار چرخ، شتر سواری، استفاده از ماشین های کنترل دار در پیست مخصوص برای رده های سنی مختلف از دیگر امکانات مجموعه سافاری کیش است که گردشگران با تهیه بسته های طلایی، نقره ای و بسته ویژه کودکان می توانند از امکانات این مجموعه بهره مند شوند.
مدیر عامل و عضو هیات مدیره مجموعه ورزشی و تفریحی، گردشگری سافاری در مورد این مجموعه به خبرنگار ایرنا گفت: سافاری در کشورها به صورت تپه های طبیعی است اما از آنجا که کیش دارای این فضای طبیعی نیست اقدام به ایجاد تپه های مصنوعی کردیم، به رغم مصنوعی بودن فضا گردشگران از تفریحات آن لذت می برند.
علیرضا قرصی در مورد افزایش ظرفیت های جدیدی تفریحی در این مجموعه گفت: از سال گذشته بیش از 23 نوع بازی و سرگرمی جذاب که برخی از آنها برای اولین بار در ایران مورد استفاده قرار گرفته است .
وی گفت : یکی از این جاذبه ها توپ های شیشه است که در سطح شیبدار قرار می گیرد و افراد در داخل آن لذت غلت خوردن را تجربه می کنند که بسیاری از گردشگرانی که از این سرگرمی مهیج استفاده کرده اند آن را تفریحی مهیج و لذت بخش می دانند.
سرمایه گذار بخش خصوصی در حوزه تفریحات و سرگرمی به اضافه شدن 'دریفت ترایک ' وسیله جدید دیگر به مجموعه سافاری اشاره کرد و گفت: این وسیله موتورهای سه چرخه ای است که ویژه سرخوردن و دریفت است که از تعادل خوب و ایمنی بالایی برخوردار است .
دریفت حرکت بسیار هیجان انگیز در اتومبیلرانی و در لغت به معنای گرد و خاک بلند کردن است اما در رانندگی به سر دادن خودرو با استفاده از ترمز دستی گفته می‌شود.
وی با یاد آوری اینکه بانجی شوتینگ و ترامپولین (جستانه) از تفریحات و سرگرمی های قبلی این مجموعه بوده گفت: وسیله دیگری که به این مجموع اضافه شده ترکیبی از بانجی شوتینگ و ترامبولینگ است که همزمان بصورت عمودی پرش هم دارد.
ترامپولین از اسباب‌های تمرینی مهم ورزش ژیمناستیک است و رقابت های آن به صورت انفرادی و یا دو نفره برگزار می‌شود.
قرصی ورزش پینت بال (مبارزه با گلوله های رنگی)، تونل وحشت و دالان ماجراجویان با تم ترس و هیجان ، شتر سواری را از دیگر تفریحات فعال در این مجوعه عنوان کرد.
وی گفت: در سال جدید دو بازی موتوری نیز به مجموعه اضافه شده که تور باگی شش نفره( خودرویی ورزشی برای استفاده بر روی سواحل، شن و ماسه و مسیرهای خاکی) است که در کشور تنها در این مجموعه وجود دارد .
مدیرمجموعه تفریحی سافاری در مورد نحوه استفاده از بسته های سرگرمی گفت: در گذشته بسته ها به صورت مجموعه ارائه می شد اما به علت تعداد و تنوع زیاد بازی ها امسال بازی ها بصورت تکی به فروش می رسید اما در صورت ابراز علاقه بسته های سابق به مراجعان ارائه می شود.
این سرمایه گذار بخش خصوصی با بیان اینکه تک فروشی سرگرمی ها در نوروز بسیار مورد استقبال گردشگران واقع شده افزود: مراجعان تنها با پرداخت یک هزینه ورودی سرگرمی های مورد علاقه را استفاده می کنند.
وی اظهار کرد: بازی های سابق همچون سافاری هنوز از نظر استقبال مردمی در رتبه اول قرار دارند ، کارتینگ و باگی که یک گردش دور سافاری است نیز مورد استقبال قرار گرفته است .
قرصی گفت: بهره برداری از رستوران موزیکال با استانداردهای روز در سالنی مجلل و سرپوشیده از دیگر ظرفیت های اضافه شده به این مجموعه گردشگری است.
وی استقبال گردشگران از برنامه تفریحی کیش را خوب ارزیابی کرد و گفت : یکی از موضوعاتی که گردشگران به هنگام ورود به یک منطقه گردشگری نیاز دارند داشتن یک برنامه منسجم تعریف شده است که به نظر تاکنون در این زمینه نتوانستیم قدم های مثبتی برداریم و پیشرو باشیم.
قرصی گفت: در گفت وگویی که با برخی گردشگرانی که از جزیره به شهرهای خود باز می گردند انجام شده آنها از نبود برنامه منسجم و توضیحات لازم در مورد ظرفیت ها و درجه بندی رستوران ها و جنگ ها گله مند هستند و معتقدند با دانستن آن بر اساس توان خود می توانند از این ظرفیت ها بهره مند شوند.
وی اظهار کرد: برخی به دلیل منفعت های شخصی گردشگران را به مجموعه های خاص هدایت می کنند که همین روند نارضایتی برای گردشگران فراهم ساخته که به خوبی نتوانسته اند از ظرفیت های موجود استفاده می کنند چنین اقدامی به مجموعه گردشگری کیش آسیب وارد می کند.
وی ارائه اطلاعات کافی و درست را حق همه گردشگران دانست و افزود: ایجاد سامانه حاوی تمامی اطلاعات از قبیل قیمت ها، کیفیت هتلها، رستوران ها، مجموعه های تفریحی و ورزشی یک ضرورت است که راه اندازی چنین سامانه ای دقیق نیازمند یک برنامه ریزی منسجم است تا بتواند نیاز همگان را برآورده سازد.
قرصی استقبال گردشگران نوروزی از مجموعه سافاری را خوب عنوان کرد و گفت: نوروز امسال با حجم خوبی از مسافران روبرو بودیم.
وی علت افزایش مسافران ورودی به مجموعه را سیاست گذاری های سازمان منطقه آزاد کیش در حوزه گردشگری و همچنین تنوع بازی ها و سرگرمی ها و ایجاد جذابیت های مختلف عنوان کرد و گفت: این روند در آینده بهتر خواهد شد و هر چه از عمر مجموعه های تفریحی همچون سافاری می گذرد مردم بیشتر با این مجموعه آشنا می شوند.
این سرمایه گذار بخش خصوصی با بیان اینکه مشکل و حادثه خاصی برای گردشگران در این مجموعه رخ نداده است افزود: همه گردشگران در نوروز امسال با کمال آرامش و هیجان از بازی های این مجموعه استفاده کردند.
وی یکی از مشکلات موجود در این مجموعه ورزشی تفریحی را مشکل کمبود آب و تامین برق عنوان کرد و گفت: به رغم تمامی مسائل توانستیم فضای سبز مجموعه را افزایش دهیم و بیش از سه هزار اصله درخت و چهار هزار گونه از انواع گیاهان کاشته شده که ضمن زیبایی بخشی به مجموعه در فضای سبز جزیره نیز اثر گذار است.
قرصی به نزدیک بودن تصفیه خانه آب به مجموعه سافاری اشاره کرد و افزود: برق این مجموعه با ژنراتور تامین می شود این در حالی است که بعد از راه اندازی نیروگاه جدید می توانستیم انشعابی به این مجموعه منتقل کنیم و از نظر تامین آب نیز همچنان آب مجموعه با تانکر تامین می شود.
وی وجود مجموعه هایی از این دست در کشور را سبب رونق گردشگری دانست و به ایرنا گفت: این ظرفیت ها می تواند از خروج مسافر و ارز به سایر کشورها جلوگیری کند .
قرصی تبلیغات گسترده را به زبان های مختلف در پروازهای ورودی به کشور را در جذب گردشگر موثر خواند و گفت: ورود گردشگران ضمن رونق منطقه به توسعه اقتصادی منجر می شود.
پس از گفت وگو با مدیرعامل این مجموعه به سراغ گردشگرانی که از این مجموعه استفاده کرده اند رفتیم .
صادقی یکی از گردشگران جوان است که برای نخستین بار به کیش سفر کرده است در مورد سرگرمی های سافاری گفت: لذت زیادی از تفریحات این مجموعه بردم.
وی افزود: برخی بازی ها هیجان زیادی دارد و برای کسانی که جسارت و جرات بالایی دارند مناسب است و استفاده از آنها برای بیماران قلبی ، زنان باردار و کودکان مناسب نیست.
سمیه طالب زاده که به همراه دوستان خود به جزیره کیش سفر کرده گفت: جاذبه های خوبی در کیش برای سرگرمی ایجاد شده و محیط سالم تفریحی آن برای بانوان بسیار خوب است .
رضا شعبانی که با همراه همسرش به کیش سفر کرده اظهار کرد: سال گذشته از جاذبه های تاریخی کیش دیدن کردیم اما امسال فقط تصمیم گرفتیم از تفریحات و سرگرمی موجود بهره مند شویم .
وی افزود: از سافاری و امکانات آن استفاده کردم که تجربه ای به یاد ماندنی است، محیط سالم آن برای خانواده من بسیار مهم بود که با کمال آرامش توانستیم از سرگرمی های آنها بهره مند شویم.
یکی دیگر از گردشگران گفت: امکانات موجود در این مجموعه تفریحی و افزایش جذابیت و تنوع سرگرمی ها می تواند از خروج گردشگر و ارز جلوگیری کند.
جزیره کیش یکی از مقاصد پرتردد گردشگری کشور است که با بهره مندی از جاذبه های طبیعی همچون آب، آفتاب، سواحل زیبای مرجانی، هوای مطلوب سالانه گردشگران زیادی را به خود جلب می کند.
رویکرد و نگاه ویژه دولت به رونق گردشگری حلال و اسلامی، تامین زیر ساخت های مناسب ، وجود فضای امن آرام دور از هر گونه درگیری، ایجاد جاذبه های تفریحی و گردشگری در کیش فضایی فراهم ساخته تا گردشگران داخلی و خارجی به ویژه گردشگران کشورهای اسلامی بتوانند در کنار خانواده در محیطی سالم از ظرفیت های موجود بهره مند شوند.
ایجاد مجموعه های تفریحی توسط بخش خصوصی و حمایت از این بخش ها، تعدد مراکز تفریحی در جای جای کشور علاوه بر رونق اقتصادی منطقه و ارز آوری به اشتغال جوانان نیز کمک می کند.

منبع: ایرنا

برچسب ها : منطقه آزاد کیش
امتیاز به خبر :