دیدار مشترک هیات اقتصادی لهستانی و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند

هیات اقتصادی از کشور لهستان متشکل از سرمایه گذاران و صاحبان صنایع سنگین با مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند دیدار کردند.

به گزارش فرینا، در بهمن سال گذشته هیاتی از مقامات رسمی  استانی از خوزستان به منظور بستر سازی در راستای جذب سرمایه گذاران خارجی به کشول لهستان سفر کردند. در آن هیات اعزامی، غلام رضا شریعتی، استاندار خوزستان، اسماعیل زمانی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند، عبدالله کعبی عضو هیات مدیره این سازمان و تنی چند از مقامات و مسئولین دستگاه های اجرایی استان خوزستان حضور داشتند.

حاصل سفر چند روزه مقامات استانی به لهستان، عقد تفاهم نامه های مشترک در حوزه های مختلف صنعتی و کشاورزی بود.

پس از عقد تفاهم نامه های مشترک همکاری های فی مابینی استان خوزستان و استان لوبلوسکی لهستان، امروز هیاتی اقتصادی از آن کشور به منظور تکمیل فرآیند مذاکرات دو جانبه در اهواز و منطقه آزاد اروند حضور به هم رساندند.  مذاکراتی در زمینه توسعه آن همکاری به ویژه در حوزه هایی مانند محیط زیست و صنایع شیمایی از قبیل بازیافت پسماندها، تولید کود شیمیایی  و صنایع چوب است

هیات اقتصادی استان لوبلسکی کشور لهستان برای ادامه مذاکرات اقتصادی و سرمایه گذاری صورت گرفته از پیش، با برخی مقامات استانداری خوزستان و همچنین مدیر عامل سازمان  منطقه آزاد اروند دیدار و گفتگو کرد.

هیات 9 نفره لهستانی به سرپرستی آقای هابزا مدیر گروه اقتصادی استان لوبلسکی لهستان است که مدیران 4 شرکت بزرگ سیگما (در زمینه فناوری بازیافت پسماند )، گروپ ازوتی  (در زمینه تولید انواع کود شیمیایی و کاتالیست )، لیوناردو (ساخت بالگرد)، بلک . رد  وایت BLak. Red.whit  در زمینه تولید انواع  محصولات ام . دی .اف نیز در آن حضور دارند .

در دیدار مشترک این هیات و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند موضوع شرایط و قوانین و مقررات فعالیت سرمایه گذار خارجی در اروند مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

اسماعیل زمانی در این دیدار گفت: شرایط و امکانات و زیرساخت های لازم برای حضور سرمایه گذاران لهستانی به منطقه آزاد اروند فراهم است و این سازمان در حوزه روابط و همکاری های مشترک اقتصادی و اعطای تسهیلات لازم طبق قوانین و مقررات فعالیت سرمایه گذاران خارجی در مناطق آزاد کشور اقدام خواهد کرد و در چارچوب مقرارت و قوانین تجارت در مناطق آزاد کشور، تخفیفات و عوارض گمرکی خود را برای تسهیل در فعالیت و حضور آن سرمایه گذاران و صاحبان صنایع  اعمال خواهد نمود.

علاوه بر آن مدیران کمپانی سیگما دیداری با برخی مقامات استانداری خوزستان داشتند که موضوع ظرفیت ها، زمینه ها و پتانسیل های همکاری در زمینه جمع آوری و بازیافت پسماندها و استفاده های جانبی از آنها به منظور  تولید انرژی برق و گاز، در منطقه آزاد اروند و  شهرستان ماهشهر مورد بررسی قرار گرفت.

گروه بلک  رد  وایت نیز در روز گذشته به میزبانی شرکت سرمایه گذاری و توسعه خوزستان و سازمان منطقه آزاد اروند دیداری با سرمایه گذاران بخش خصوصی  در راستای  آغاز  همکاری در استان و  منطقه آزاد اروند داشت که در آن موضوعات همکاری های مشترک مطرح شد.


برچسب ها : منطقه آزاد اروند
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو