راه اندازی کتابخانه سیار در بخش منجوان شهرستان خداآفرین

رییس کتابخانه های عمومی شهرستان خداآفرین گفت: یک باب کتابخانه سیار با عنوان «پیک فرهنگ» در مرکز بخش منجوان (عاشقلو) این شهرستان راه اندازی شد.

به گزارش فرینا، حمید کوهی افزود: هدف از راه اندازی این کتابخانه ارایه خدمات کتابخانه ای در مناطقی که مردم به کتابخانه عمومی دسترسی ندارند و نیز دسترسی عادلانه و آسان مردم به کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

کوهی با بیان اینکه تعداد یکهزار جلد کتاب در حوزه های علمی، ادبی، رمان، مذهبی و سایر حوزه ها در این کتابخانه وجود دارد، گفت: این کتابخانه طبق برنامه زمان بندی شده، روزهای سه شنبه از ساعت 10صبح به مدت یک هفته در روستای عاشقلو و یک هفته نیز در روستای مردانقم خدمات رسانی می کند.

وی افزود: این کتابخانه با همت اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی و با همکاری سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی ارس فعالیت خود را آغاز کرده است.

رییس کتابخانه های عمومی شهرستان خداآفرین با اشاره به اینکه در خداآفرین دو باب کتابخانه عمومی با 27هزار و 182جلد کتاب و یکهزار و 200عضو وجود دارد، گفت: در بخش های خداآفرین در صورت همکاری دهیاری ها ومنطقه آزار ارس امکان ایجاد کتابخانه های مشارکتی وجود دارد.

شهرستان خداآفرین با جمعیتی در حدود 35 هزار نفر در 230 کیلومتری شمال غرب تبریز در حاشیه رودخانه مرزی ارس واقع است.


برچسب ها : منطقه آزاد ارس
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو