توسعه همکاری های ایران و روسیه با استفاده از ظرفیت های منطقه آزاد انزلی

در دیدار نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع روسیه در ایران با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی بر توسعه همکاری های تجاری ایران و روسیه با استفاده از ظرفیت های این منطقه تاکید شد.

 به گزارش فرینا، رضا مسرور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در دیدار نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع روسیه در ایران بر توسعه مراودات اقتصادی دو کشور با محوریت منطقه آزاد انزلی تاکید کرد.
رئیس هیات مدیره سازمان به تشریح مزایا و معافیت های منطقه آزاد انزلی برای سرمایه گذاران خارجی پرداخت و آمادگی سازمان متبوع خود را برای همکاری در حوزه های زیر ساختی و سرمایه گذاری شرکت‌های روسی در پسکرانه مجتمع بندری کاسپین در حوزه های ساخت انبار،سیلو و سردخانه اعلام کرد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی پیشنهاد ایجاد شعبه نمایندگی گازپروم روسیه در منطقه آزاد انزلی را به هیأت روسی مطرح کرد و با تاکید بر توسعه مناسبات تجاری با تنوع بخشیدن به کالاهای مبادله شده دو کشور تصریح کرد: ظرفیت های خوبی در زمینه توسعه همکاری شرکت های حمل و نقل و کشتیرانی دو کشور و صادرات محصولات کشاورزی استان گیلان به بازار روسیه وجود دارد که می توان از آن بهره برد.
در این دیدار الکساندرماکسیموف نماینده اتاق بازرگانی و صنایع روسیه در ایران پیشنهاد خواهر خواندگی بندر کاسپین و بندر ماخاچ کالا را مطرح کرد و اظهار داشت: با توجه به ظرفیت های و پتانسیل های موجود در منطقه آزاد انزلی، توانمندی‌ها و فرصت های سرمایه گذاری آن را به سرمایه گذاران روس معرفی کرده، چراکه دولت روسیه نیز توسعه مراودات با ایران را در دستور کار دارد و شرکت های روسی نیز از این موضوع استقبال می کنند.
وی با اشاره به خدمات بانکی بانک گاز پروم به تجار روسی و ایرانی برای تقویت مبادلات تجاری دو کشور، خواستار توسعه همکاری ها در زمینه بانکی با توجه به اتصال شبکه بانکی روسیه به شبکه بین المللی شد و افزود: منطقه آزاد انزلی ظرفیت مناسبی برای تبدیل شدن به هاب داد و ستد کالاهای ایران و روسیه به ویژه در زمینه فرآورده های نفتی، آهن و چوب و مواد غذایی را دارد.
‌در این دیدار علاوه بر الکساندرماکسیموف‌، عارف مارکوف نماینده اتاق بازرگانی و صنایع فدراسیون روسیه در ایران و اکسانا دیدیک مشاور این اتاق به همراه معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد انزلی و سرمایه گذاران بخش خصوصی مجتمع بندری کاسپین حضور داشتند.

برچسب ها : منطقه آزاد انزلی
امتیاز به خبر :