تسهیل جذب سرمایه گذاری در فعالیت های دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه منطقه آزاد چابهار

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در منطقه آزاد چابهار گفت : محور فعالیت های این دفتر در جهت توسعه و تسهیل در امرسرمایه گذاری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی در این منطقه است.

به گزارش فرینا، حمیدرضا طوسی گفت: تلاش در راستای توسعه روابط خارجی ، تسهیل مناسبات تجاری ، اقتصادی ، فرهنگی و ورزشی سازمان منطقه آزاد چابهار با کشورهای مورد نظر و همچنین هماهنگی ، تسهیل و تبادل هیات های تجاری ، اقتصادی ، فرهنگی و برگزاری نمایشگاه های متقابل از جمله محور این فعالیت ها است.
طوسی افزود: معرفی ظرفیت ها و قابلیت های اقتصادی منطقه آزاد چابهار به سفارتخانه های مقیم و نیز معرفی شرکت های فعال در سطح منطقه آزاد چابهار به بخش های اقتصادی نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور به منظور صادرات محصولات تولید شده از دیگر فعالیت هایی است که از سوی این دفتر صورت می پذیرد.
وی اظهار داشت: رایزنی با با دفاتر سازمان ها و نهادهای بین المللی مستقردر ایران مبنی بر استفاده از ظرفیت نهادهای یاد شده جهت رشد و توسعه منطقه آزاد چابهار، ایجاد هماهنگی لازم با قوه قضائیه در جهت ملاقات دیپلمات های مقیم با اتباع محبوس کشورشان در زندان چابهار ، هماهنگی سفر هیات های دیپلماتیک به این منطقه به منظور بررسی فرصت های سرمایه گذاری و همچنین دیدار با مقامات محلی از دیگر کارهای این دفتر است.
وی گفت: ارائه خدمات به منظور اخذ روادید برای میهمانان ، شرکاء و خانواده های سرمایه گذاران خارجی و داخلی مقیم منطقه آزاد چابهار و خارج کشورو همچنین خدمات مشاوره حقوقی و کنسولی به سرمایه گذاران خارجی مقیم در این منطقه و رسیدگی به مشکلات آنان از دیگر خدمات این دفتر هستند.
او بیان کرد: این دفتر کار تایید اسناد تجاری ، تحصیلی ، سجلی و .... بدون مراجعه به وزارت امور خارجه (مرکز) ، رسیدگی به امور زندانیان بومی استان در کشورهای همسایه ، حوزه خلیج فارس و آفریقا را صورت می دهد.
رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در منطقه آزاد چابهار گفت: ارسال اسناد و مدارک اتباع ایرانی به نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مانند وکالتنامه ، تصاویرشناسنامه و کارت ملی ، گواهی ولادت ، رضایت نامه ازدواج ، ثبت شرکت و اسناد بانکی و همچینین رسیدگی و پیگیری مشکلات به وجود آمده برای ملوانان و شناورهای صیادی در آبهای آزاد نیز از طریق این نمایندگی صورت می گیرد.

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو