زمینه راه‌اندازی نمایشگاه دائمی و بین‌المللی در مرز دوغارون فراهم می‌شود

فرماندار تایباد گفت: زمینه راه‌اندازی نمایشگاه دائمی و بین‌المللی در مرز دوغارون با هدف افزایش ضریب اشتغال در منطقه فراهم می‌شود.

به گزارش فرینا، حسین شرافتی‌راد افزود: اقدامات و زیرساخت‌های لازم برای احیای شهرک صنعتی و کارخانه‌ها محقق شده و پیشنهاداتی از سوی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی ارائه شده که با همکاری اداره صنعت معدن و تجارت در حال بررسی است.

شرافتی‌راد با اشاره به ظرفیت‌های ارزنده موجود در شهرستان تایباد و ایجاد بسترهای لازم در جهت اشتغال گفت: وجود منطقه ویژه اقتصادی، بازارچه مرزی، پایانه مسافربری و ترانزیت کالا در مرز دوغارون برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی منطقه و حتی کشور فرصتی ارزنده برای حل مشکل اشتغال جوانان است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان مرزی تایباد که با وجود مرز دوغارون دارای موقعیت‌های بکر و ویژه بی‌شمار است، افزود: تردیدی نیست که در حال حاضر بزرگترین و مهمترین مشکل کشور بیکاری است، اما ایجاد اشتغال از عهده یک وزارتخانه، اداره یا نهاد خارج است و همه دستگاه‌ها و مجموعه‌های دولتی و بخش خصوصی باید برای اشتغال‌زایی همت کنند و به میدان بیایند.

فرماندار تایباد راه‌اندازی نمایشگاه دائمی و بین‌المللی در مرز دوغارون، تاسیس و راه‌اندازی درمانگاه تخصصی، پردیس دانشگاه آزاد و تسهیل در امور ترانزیت کالا و امور گمرکی را از جمله اقدامات مطلوب و ارزنده‌ای برشمرد که در مرز دوغارون در راستای اشتغال و رونق اقتصادی منطقه به انجام رسیده و گفت: تنها با راه‌اندازی نمایشگاه دائمی و بین‌المللی در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون تعداد بی‌شماری از جوانان به اشتغال گمارده خواهند شد.

شرافتی‌راد همچنین بومی گزینی و اشتغال افراد بومی در قسمت‌های مختلف مرز دوغارون را مورد اشاره قرار داد و افزود: آنچه در مرز دوغارون محقق شده است، در طی عمر انقلاب اسلامی ایران بی‌بدیل بوده که این مهم نشئت گرفته از بذل توجه و عنایات استاندار و دولت به مناطق محروم و مرزی همچون تایباد را دارد.

وی به مقوله کشاورزی در شهرستان پرداخت و با بیان اینکه تایباد با برخورداری از 314 حلقه چاه کشاورزی و 43هزار هکتار سطح زیر کشت محصولات باغی و زراعی با 6 هزار بهره بردار بخش کشاورزی، سالانه 28 نوع محصول زراعی و 25 نوع محصول باغی تولید می‌کند گفت: توجه به بخش کشاورزی و حرکت در مسیر استفاده از روش‌های کشاورزی نوین و کشت گلخانه‌ای که در شهرستان با توجه به کمبود آب حائز اهمیت است، می‌تواند در ایجاد اشتغال نقش مهم و اساسی ایفا کند و در همین راستا، دولت برای رونق بخشی کشاورزی و اشتغال به کار، در جهاد کشاورزی برنامه‌های اساسی در دستور کار دارد که علاقمندان جهت استفاده از این مزایا می‌توانند به این مرجع مراجعه کنند.

فرماندار تایباد با بیان اینکه بهره‌برداری هدفمند و اصولی از معادن شهرستان، افزایش تولید و اشتغال در تایباد را محقق می‌سازد، افزود: با توجه به معادن بکر موجود در شهرستان تلاش می‌کنیم تمهیداتی اتخاذ شود تا از ظرفیت معادن تایباد برای تولید و اشتغال جوانان و بهبود اوضاع اقتصادی شهرستان بهره‌گیری شود.


امتیاز به خبر :