ارس فرصت طلایی برای شکوفایی منطقه آذربایجان است

در دیدار مسئولان سازمان منطقه آزاد ارس با نماينده ولى فقيه در استان آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمين سید محمدعلی آل هاشم، ارس را فرصت طلایی برای شکوفایی منطقه آذربایجان عنوان کرد.

به گزارش فرینا، امام جمعه تبریز در این دیدار گفت: امروزه شکوفایی اقتصادی کشور وظیفه همه ماست و منطقه آزاد ارس در این زمینه فرصت بسیار خوبی را مهیا کرده است.
حجت الاسلام والمسلمين سید محمدعلی آل هاشم، تاکید کرد: با وجود سابقه نه چندان طولانی منطقه آزاد ارس، در سال های اخیر خدمات بسیار زیادی برای کشور و استان در این منطقه صورت گرفته است که شایسته تقدیر است.
وی با اشاره به شعار سال، گفت: تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال های اخیر به موضوع اقتصاد مقاومتی، نشان می دهد که اقتصاد موضوع اصلی این روزهای کشور است.
حجت الاسلام والمسلمين آل هاشم، افزود: ترغیب سرمایه گذاران برای افزایش سرمایه گذاری و تولید در داخل با رویکرد بهبود کیفیت محصولات تولیدی می تواند باعث شود که مردم نیز به استفاده از محصولات داخلی تشویق شوند.
نماينده ولى فقيه در آذربایجان شرقی، تصریح کرد: موضوع دیگری که باید در استان به آن توجه شود، اشتغال است. خوشبختانه در دولت و مجلس فعالیت های خوبی در این زمینه صورت گرفته است اما منطقه آزاد ارس در این زمینه می تواند نقش آفرینی زیادی داشته باشد.
حجت الاسلام والمسلمين آل هاشم، خاطرنشان کرد: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس نیز سوابق خوبی در زمینه اقتصاد و تولید دارد که می تواند به شکوفایی این منطقه آزاد کمک کند.
وی در انتها بر توجه بیشتر به جوانان تاکید کرده و افزود: در صورت شکوفایی استعدادهای جوانان و انجام تولید به کمک جوانان، می توانیم به فرهنگسازی در زمینه مصرف محصولات داخلی امیدوار شویم.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد نیز در این دیدار ضمن تبریک به خاطر انتخاب حجت الاسلام والمسلمين آل هاشم به عنوان نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، گفت: منطقه آزاد ارس بر اساس ارزیابی های صورت گرفته در سال 95 توانسته است، در زمینه حرکت به سوی اقتصاد مقاومتی و افقی که مقام معظم رهبری در این زمینه ترسیم نموده اند، موفق باشد.
محسن خادم عرب باغی، تصریح کرد: سیاست اصلی در منطقه آزاد ارس، افزایش تولید و اشتغال است و اگر بتوانیم همچنان، سرمایه های داخلی و خارجی را در این منطقه آزاد جذب کنیم، می توانیم قدم های بسیار بزرگی را در زمینه اقتصاد مقاومتی برداریم.
وی خاطرنشان کرد: برای نمونه با راه اندازی چندین کارخانه تولید MDF در منطقه آزاد ارس، خواهیم توانست به زودی از کشور وارد کننده این محصول به کشور تولید کننده و صادرکننده محصولات MDF تبدیل شویم.
عرب باغی با اشاره به ظرفیت های منطقه آزاد ارس در زمینه تولید و اشتغال، گفت: ارس در حال تبدیل شدن به قطب گلخانه ای کشور است و در سایر حوزه های تولید نیز شاهد سرمایه گذاری های بزرگ داخلی و خارجی هستیم. به طوریکه هم اکنون 26 شرکت از کشورهای همسایه در ارس سرمایه گذاری کرده اند.
وی افزود: زیرساخت های لازم همچون آب، برق، گاز، مخابرات و حمل و نقل برای تولید و سرمایه گذاری در ارس فراهم شده است و در زمینه گردشگری نیز که یکی از اهداف منطقه آزاد ارس است، سرمایه گذاری های زیادی صورت گرفته است.
گفتنی است، در این دیدار، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل، معاونین و جمعی از مدیران و مشاوران سازمان منطقه آزاد ارس حضور داشتند. مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در این دیدار از نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی برای سفر و بازدید از منطقه آزاد ارس دعوت کرد.

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو