اولویت سرمایه گذاران آلمانی برای احداث واحد صنعتی ادوات کشاورزی در بجنورد

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان شمالی گفت: احداث واحد صنعتی ادوات کشاورزی در منطقه ویژه اقتصادی بجنورد از اولویت های سرمایه گذاران آلمانی در خراسان شمالی قرارگرفت.

به گزارش فرینا، سیاوش وحدت افزود: سرمایه گذاران آلمانی از موقیت مکانی منطقه ویژه اقتصادی بجنورد برای احداث واحد صنعتی با زمینه تولید ادوات کشاورزی بازدید کرده و این منطقه را برای احداث این واحد صنعتی مناسب دانستند .

وحدت گفت: با توجه به تنوع محصولات کشاورزی در این استان باید ایجاد صنایع وابسته به کشاورزی از اولویت‌های این استان قرار گیرد .

وی افزود: صنایع تبدیلی و تکمیلی به دلیل اهمیتی كه در توسعه پایدار بخش كشاورزی و ایجاد اشتغال، كاهش ضایعات، افزایش ارزش افزوده و افزایش صادرات غیرنفتی دارند از جایگاه ویژهای برخوردار بوده و در واقع به عنوان حلقه تكمیل كننده زنجیره تولید و زنجیره ارزش محصول محسوب می شوند.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان شمالی گفت: توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی یكی از محورها و زیرشاخه های دارای اولویت كشاورزی است، از طرف دیگر خراسان‌شمالی نیز شرایط مساعدی را برای توسعه و افزایش كمی و كیفی محصولات زراعی وباغی دارد كه این امر خود ضرورت توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش كشاورزی را دوچندان می کند .

وحدت با اشاره به تکمیل امکانات زیربنایی در منطقه ویژه اقتصادی بجنورد، افزود: منطقه ویژه اقتصادی بجنورد با دارا بودن امکانات زیربنایی اولیه و موقعیت مکانی مناسب، قابل واگذاری به متقاضیان سرمایه گذاری داخلی و خارجی است.

امتیاز به خبر :