۱۰۰ درصد تولیدات پلاستیکی و PVC چابهار صادر می شود

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: 100 درصد تولیدات پلاستیکی, PVC و لوله های پروفیل تولید شده در چابهار به کشورهای حاشیه دریای عمان صادر می شود.

به گزارش فرینا، عبدالرحیم کردی گفت: واردات و صادرات منطقه آزاد چابهار بعد از افتتاح فاز اول بندر شهید بهشتی سرعت بیشتری خواهد گرفت، صادرات حاصل از تولید به خارج از کشور بیش از یک میلیون دلار و صادرات حاصل از تولید به سرزمین اصلی 250 هزار دلاردر اریبهشت ماه سال جاری اعلام می‌شود.
سالیانه 200 هزار تن برنج فرآوری نشده از پاکستان به منطقه آزاد چابهار وارد می شود و بعد از فرآوری در سوله های منطقه به داخل کشور و در آینده هم به کشورهای حاشیه دریای عمان صادر می شود.
وی ادامه داد: صادرات محصولات تولیدی منطقه از طریق دریا به عمان، امارات و ترکیه در آینده ای نه چندان دور انجام می شود و ارزانترین راه انتقال این کالاها از طریق کشتی است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: در حوزه کارآفرینی هم اقداماتی صورت گرفته و با گرفتن مجوز مرکز رشد و پارک علم و فناوری برای منطقه قصد افزایش مراکز تولیدی را داریم چراکه کارآفرینی با تولید ارتباط مستقیم دارد.
کردی افزود: تفاهم نامه ای با صنایع بزرگی مانند پتروشیمی منعقد شده است که بر طبق آن 8 واحد پایین دست برای تولید مواد اولیه پتروشیمی شروع به کار کرده اند و محصولاتشان به کشورهای حاشیه ما صادر می شود.
وی گفت: در حال حاضر همه تولیدات پلاستیکی 8 شرکت پشتیبان پتروشیمی تا قبل از شروع بکار اصلی این مجموعه به کشورهای حاشیه خلیج فارس و دریای عمان صادر می شود.

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو