طرح جایگزینی دوچرخه به جای موتور سیکلت در قشم

شورای ترافیک منطقه آزاد قشم با هدف ایجاد اصلاحات هندسی در بعضی معابر برای کاهش ترافیک، پائین آوردن مصرف سوخت وسایل نقلیه، کنترل بهتر پلیس در حوزه تردد وسایل نقلیه و طرح جایگزینی استفاده از دوچرخه به جای موتورسیکلت برگزار شد.

به گزارش فرینا، احمد رئیسی در این جلسه با اظهارنگرانی از خطر استفاده از موتور سیکلت برای راکبان که بیش از 60 درصد آنان را دانش آموزان تشکیل می دهند، گفت: آماده ایم زیرساخت های مورد نیاز تردد دوچرخه سواران را در شهر قشم با هدف جایگزینی آن به جای موتور سیکلت فراهم کنیم.  
به گفته رئیس شورای ترافیک سازمان منطقه آزاد قشم، جلوگیری از تردد موتورسیکلت های دارای نقص فنی و نقص اسناد و همچنین راکبان بدون گواهینامه هم  توسط نیروی راهور با جدیت اعمال خواهد شد.
در این جلسه اعضای مختلف شورا بر اهمیت سخت گیری تامین پارکینگ با هدف فضای مناسب تردد در خیابان های اصلی و فرعی تاکید کردند و معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: طی دوره مدیرعاملی حمیدرضا مومنی در راس سازمان منطقه آزاد قشم توجه ویژه ای به تامین پارکینگ در ساخت و سازها اعم از مسکونی و تجاری اعمال شده است.
وی بیان داشت: تامین پارکینگ در این دوره از فعالیت سازمان منطقه آزاد در قشم الزامی بوده و به هیچ ساخت و سازی بدون رعایت میزان تعیین شده پارکینگ، پایانکار داده نشده است.
در این جلسه طرح یکطرفه کردن مسیر ورود و خروج شهرک سام و زال با بیان دلایل فنی مورد تائید اعضا قرار نگرفت و تردد خودرویی در این شهرک همانند گذشته از دو مسیر ورود و خروج انجام می شود.
در این نشست مقرر شد آندسته از ماشین آلات کشاورزی که در سطح راه قرار می گیرند همانند تراکتور براساس ضوابط و بعد از اجرايى شدن طرح پلاك جديد شماره گذارى شوند.

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :