حمایت از واحدهای تولیدی مستقر در منطقه ویژه بوشهر

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر گفت: مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر علی الخصوص مشکلات گمرکی، کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان بررسی شد.

به گزارش فرینا، حسین نامور در نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، ضمن حمایت همه جانبه از واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر افزود: با توجه به حمایت مسئولین ذیربط خصوصاً استاندار بوشهر امیدواریم بتوانیم مشکلات کلان و سد راه اکثر واحدهای تولیدی را با انگیزه ای مضاعف برطرف نمائیم تا واحدهای تولیدی و صنعتی بتوانند به ظرفیت نامی و واقعی خود برسند.

نامور در زمینه پیگیری مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی منطقه ویژه اقتصادی بوشهر گفت: در ماه گذشته جلسه ای را  تحت عنوان هم اندیشی با سرمایه گذاران مستقر در منطقه ویژه برگزار کردیم و مشکلات آنان را شنیده ایم و برخی از مسایلی که در حیطه کاری منطقه ویژه بود را با جدیت پیگیری کردیم و هم اکنون نیز در حال پیگیری هستیم.

وی با اشاره به اینکه مهمترین سنگر در حال حاضر سنگر تولید است، افزود: اقدامات صورت گرفته در منطقه ویژه از ابتدا تاکنون قابل تقدیر است، گرچه کمبودهایی وجود دارد اما امیدواریم با همکاری و تعامل کلیه دستگاههای ذیربط این مهم به شکل مطلوبی رقم بخورد تا این مجموعه بتواند بیش از پیش به روند توسعه زیرساختهایش ادامه دهد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر با اشاره به حذف معافیت 20 درصد سود بازرگانی از مزایای منطقه ویژه اقتصادی بوشهر طی دو سال گذشته، گفت: از ابتدای ورودم به این مجموعه این موضوع را با جدیت در دستور کارم قرار دادم که در این راستا دكتر سالاري و اعضای هيأت مديره منطقه ویژه نيز عنايت ويژه اي به این موضوع داشتند.

نامور افزود: با حضور موثر آقای جهرمي سرپرست ستاد نظارت گمركات استان، شاهد از سرگیری دوباره این مهم در منطقه ویژه خواهیم بود که امیدوارم روند از این به بعد بهتر گردد و عنقريب رونق به منطقه باز خواهد گشت که یقیناً توليد و اشتغال را توسعه مي بخشد.

در ادامه این نشست، مدیرکل امور سرمایه گذاری استانداری نیز گفت: اساس شکل گیری منطقه ویژه اقتصادی بوشهر به جهت توسعه روزافزون اقتصاد استان است و همه باید با دید مثبت و روند رو به رشد به آن بنگیریم تا جایی که ما این قدر ظرفیت داریم که می توانیم در مقیاس ملی و منطقه ای نقش ایفا کنیم و سهم خودمان را در اقتصاد ملی افزایش دهیم.

امان اله شجاعی افزود: اگر واحدی نیز مشکلی دارد قابل رفع است و با توجه به ظرفیت مدیریتی و توانی که در منطقه وجود دارد می توانیم با کمک همدیگر بار دیگر شاهد شکوفایی و احیای صنعت استان از دریچه منطقه ویژه اقتصادی بوشهر باشیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان نیز در این نشست افزود: بر هیچ کس پوشیده نیست که حمایت از تولیدکننده داخلی و تولیدات داخلی به عنوان یک وظیفه برای دولت و ملت فرض است و همه وظیفه داریم برای حفظ جامعه صنعتی کشور تلاش کنیم و البته این تلاشها باید با مطالعه و بررسی های فراوان و در جهتی باشد که منجر به ضربه زدن به تولیدات داخلی در بلند مدت نگردد.

بنا به این گزارش، در اين نشست مديران عامل و نمايندگان شركت های مستقر در منطقه ویژه مسائل و مشكلات خود را مطرح نمودند كه در پايان براي تسهيل امور تصميماتي اخذ گرديد.

گفتنی است این نشست با حضور دكتر شجاعي مديركل امور سرمايه گذاري استانداری، حسین نامور مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر، حسینی محمدی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان، آگاهی معاون ستاد نظارت گمرکات استان، سلیمانی رئیس گمرک منطقه ویژه، وطن خواه مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و برخی دیگر از نماینده های دستگاههای اجرایی استان و مديران شركتهاي مستقر در منطقه برگزار شد.


 

برچسب ها : منطقه ویژه بوشهر
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو