آغاز ثبت نام تسهیلات رونق تولید در منطقه آزاد ارس

با آغاز ثبت نام اینترنتی تسهیلات رونق صنایع استان، واحدهای تولیدی متقاضی تسهیلات رونق تولید در منطقه آزاد ارس می توانند نسبت به اخذ این تسهیلات اقدام کنند.

به گزارش فرینا، در جلسه ای که با حضور معاون اقتصادی استانداری آذربایجان شرقي، مسئولان اقتصادی استان و نماینده سازمان منطقه آزاد ارس برگزار شد، پیشنهادات جدید برای تسهیل امور طرح رونق تولید در سال جاری بررسی شده و بر اساس مصوبات این جلسه، ثبت نام این تسهیلات از 28 خرداد 96 آغاز شد.
تامین مالی بنگاههای تولیدی کوچک و متوسط و طرحهای نیمه تمام با پیشرفت بالای 60 درصد از اولویت های این طرح در استان خواهد بود و صاحبان صنایع منطقه آزاد ارس نیز می توانند با مراجعه به سایت behinyab.ir نسبت به ثبت نام تسهیلات اقدام کنند.
همچنین واحدهای تولیدی که دارای پروانه بهره برداری بوده و اطلاعات واحد تولیدی خود را در طرح بروزرسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت ثبت نموده، می توانند به منظور دریافت تسهیلات از طریق بخش سرمایه در گردش اقدام کنند.
بر اساس مصوبات این جلسه، تسهیلات سرمایه در گردش برای تامین مواد اولیه از تامین کنندگان داخلی بصورت ریالی و از طریق واردات بصورت ارزی پرداخت می شود.
گفتنی است، در سال 95 نیز همسو با سیاست های حمایتی دولت تدبیر و امید تسهیلات ویژه رونق تولید برای شرکت های صنعتی فعال، راکد، غیرفعال و در حال احداث بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی پرداخت شد . بر همین اساس، در سال گذشته، منطقه آزاد ارس 12 درصد از تسهیلات استان را به خود اختصاص داده بود. در بین 61 شرکت معرفی شده ارس به بانک های عامل، 45 درصد مبلغ حمایتی ارس به شرکت های صادراتی و 25 درصد نیز به شرکت های فن آور و بقیه به سایر شرکت های این منطقه اختصاص پیدا کرد.

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو