وزارت ارشاد 2 میلیارد ریال کتاب به قشم اهدا می کند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم از برنامه اهدای دو میلیارد ریالی کتاب توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این اداره کل بر اساس تفاهم نامه سال 96، خبر داد.

به گزارش فرینا، سید مهدی موسوی اجاق گفت: خوشبختانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه ویژه ای به قشم به عنوان منطقه ای مرزی دارد و سهم اهدای کتاب این منطقه را همسان با مراکز استان ها منظور کرده اند.
وی ادامه داد: نخستین مرحله از کتاب های اهدایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ارزش 500 میلیون ریال با 200 عنوان کتاب آماده توزیع در 6 کتابخانه عمومی جزیره قشم، یک کتابخانه عمومی جزیره هرمز، مدارس، مساجد، پایگاه های بسیج، مراکز فرهنگی، نهادهای متولی فرهنگ، پایگاه دریابانی و فرهنگسراهای سطح جزیره است.
به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم، قرآن، کتاب های عمومی، تخصصی،هنر، ادبیات، شعر، رمان، روان شناسی، تاریخ، تفاسیر قرآنی و کتاب های ویژه کودک و نوجوان از جمله آثار اهدایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منطقه آزاد قشم محسوب می شود.
وی با اشاره به علاقمندی مردمان جزیره قشم به مطالعه و همچنین حضور بیش از 15 هزار دانشجو در 10 دانشگاه و مراکز آموزش عالی این منطقه، اظهار امیدواری کرد کتاب های اهدایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موجب رشد و شکوفایی علمی بیش از پیش علاقمندان به کتابخوانی در این جزیره شود.
قشم با بیش از 148 هزار نفر جمعیت به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس و یکی از شهرستان های استان هرمزگان در جنوب ایران قرار دارد.

امتیاز به خبر :