پتروشیمی ها برای استقرار در منطقه پارسیان مشکل تامین خوراک ندارند

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه منطقه ویژه پارسیان آماده جذب سرمایه گذاران حوزه پتروشیمی است، گفت: 20میلیون متر مکعب گاز برای خوراک پتروشیمی های منطقه ویژه پارسیان تقسیط یافت.

به گزارش فرینا، محمدرضا نعمت زاده پیش ازظهر سه شنبه در بازدید از منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان گفت: نخستین بار به همراه مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی برای کلنگ زنی فاز اول پارس جنوبی به این منطقه سفر کرده بودم و آن زمان برنامه ریزی برای احداث 6 فاز در عسلویه بود.
نعمت زاده افزود: همان زمان به آقای هاشمی رفسنجانی گفتم اگر تولید نفت و گاز در این منطقه صورت بگیرد فضای مناسبی را برای استقرار صنایع پتروشیمی در جوار پارس جنوبی بوجود خواهد آورد. امروز می توانم به صراحت بگوییم با تسقرار صنایع پتروشیمی در منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان مشکلی در تامین خوراک آنها نخواهیم داشت.
وی گفت: توسعه پارس جنوبی و فعالیت اکثر فازهای این مجموعه مشکل تامین خوراک پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بندرعباس و صنایع وابسته به انرژی نفت و گاز را حل کرده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه دوهزار و 500 مترمربع ساحل داریم و باید از این ظرفیت در راستای توسعه و آبادانی کشور بهره برد، افزود: متاسفانه برخی تنگ نظری های مدیران روند توسعه را کند و یا راکد کرده است. امروز برای ایجاد اشتغال و رفع محرومیت نیاز به استفاده از ظرفیت های مختلف از جمله دریا داریم.
نعمت زاده ضمن تشکر از اقدامات موثر در منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان، خطاب به نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس گفت: اقدامات خوبی در منطقه ویژه پارسیان صورت گرفته است. اتمام پروژه احداث موج شکن و لایروبی می تواند نقش خوبی در صادرات و واردات محصولات پتروشیمی و فولادی این منطقه داشته باشد.
وی افزود: اینگونه نیست که طی 10 سالاخیر فعالیتی در منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان انجام نشده است. تنها فنس کشی نبود و امروز شاهد اتفاقات خوبی در این منطقه هستیم.
ظرفیت بندر پارسیان در فاز راه‌اندازی 9 میلیون تن است که با اجرای فاز اول ظرفیت آن تا 13 میلیون تن افزایش می‌یابد و با اجرای فاز دوم به 28 میلیون تن خواهد رسید.
بندر پارسیان در فاز راه‌اندازی دارای چهار پست اسکله شامل یک پست اسکله فله خشک، دو پست اسکله کالای عمومی و یک پست اسکله کالای عمومی و کانتینری است که با اجرای فاز اول تعداد پست اسکله آن به شش پست خواهد رسید و با اجرای فاز دوم این پروژه، تعداد پست‌های اسکله آن افزایش خواهد یافت .
منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان در محدوده‌ای افزون بر 10 هزار هکتار در شهرستان پارسیان هرمزگان واقع‌شده و تحت نظارت و مدیریت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اداره می‌شود.


 

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو