جذب سرمایه گذار ایرانی مقیم آذربایجان در منطقه آزاد ماکو

حسین فروزان به همراه جواد جهانگیرزاده سفیر ایران در جمهوری آذربایجان با باران گوزل سرمایه گذار بزرگ ایرانی الاصل مقیم کشور آذربایجان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، سفیر ایران درجمهوری آذربایجان در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها، مزیت‌های قانونی و اقدامات حمایتی این سازمان گفت: از حضور سرمایه گذاران و تجار کشورهای همسایه به خصوص جمهوری آذربایجان برای فعالیت‌های اقتصادی در منطقه استقبال می‌کنیم و آمادگی جذب و مشارکت در طرح‌های سرمایه گذاری را داریم.
جواد جهانگیرزاده خطاب به این سرمایه گذار ایرانی الاصل که اهل شهرستان ماکو است، افزود: قطار توسعه در منطقه آزاد ماکو به راه افتاده و این منطقه به حضور شما سرمایه گذاران قدرتمند برای رسیدن به جایگاه واقعی اش نیازمند است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو نیز با ارائه گزارشی از روند فعالیت های انجام شده در منطقه آزاد ماکو، افزود: ظرفیت‌های صنعتی این منطقه از جمله فعالیت شهرک صنعتی با بیش از 60 واحد تولیدی و عمرانی زیرساختی از جمله احداث فرودگاه، پایانه صادراتی و نمایشگاه بین المللی زمینه را برای سرمایه گذاری خارجی و داخلی فراهم کرده است.
حسین فروزان جذب سرمایه گذاران در حوزه های مختلف را از مهمترین اولویت های منطقه آزاد ماکو عنوان و اضافه کرد: در حوزه بازرگانی نیز اولویت با برندهای مطرح بین المللی و محصولات با کیفیت است.
باران گوزل، سرمایه گذار ایرانی الاصل مقیم آذربایجان نیز در این دیدار از علاقمندی خود برای سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو خبرداد و گفت: اقدامات انجام شده در منطقه آزاد ماکو کم نظیر و باعث خرسندی است.
وی ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک با سفر به منطقه آزاد ماکو به عنوان زادگاهش از این منطقه بازدید و از نزدیک با ظرفیت های سرمایه گذاری در این منطقه آشنا شود.
منطقه آزاد ماکو به عنوان جوان ترین و درعین حال بزرگترین منطقه آزاد کشور شاهد دستاوردهای قابل توجهی در زمینه تسهیل تجارت و توسعه متوازن در دولت یازدهم است؛ توسعه ای که مرز بازرگان را به عنوان مهمترین مرز زمینی کشور در مسیر بالندگی اقتصادی قرار می دهد.
این منطقه به لحاظ محدوده جغرافیایی منطبق بر شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و به تنهایی بیش از 75 درصد کل مساحت مناطق آزاد کشور را به خود اختصاص داده و دومین منطقه آزاد بزرگ دنیاست.
این منطقه همچنین در مجاورت کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان قرار دارد و طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در این منطقه با این کشورها به ترتیب 130 و 140 کیلومتر است.

برچسب ها : منطقه آزاد ماکو
امتیاز به خبر :