خروج خودرو از منطقه آزاد قشم آزاد شد

مدیرکل گمرک شهرستان قشم از تحقق تلاش مستمر مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و نمایندگان این شهرستان در مجلس شورای اسلامی برای خروج خودروهای پلاک قشم به سرزمین اصلی خبر داد.

به گزارش فرینا، حسین سعیدی گفت: ارائه معرفی نامه از معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم و داشتن کارت شهروندی برای صدور گذر موقت خودروهای پلاک قشم الزامی است.
وی ضمن اشاره به خروج خودروهای پلاک قشم در ایام نوروز که با همت حمید رضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم و موافقت گمرک محقق شد، افزود: خودروهایی که از امتیاز خروج عیدانه استفاده کرده اند نیز می توانند امسال دوباره به مدت یکماه با دریافت گذرموقت در سرزمین اصلی تردد کنند.
مدیرکل گمرک قشم در پاسخ به این که احتمال تردد خودروهای پلاک قشم در سطح استان هرمزگان امکانپذیر می شود، افزود: برای تحقق تردد خودروهای پلاک قشم و کیش در سطح استان هرمزگان به مصوبه دولت نیاز  داریم.
وی یادآور شد: شهروندان قشمی براساس موافقت گمرک ایران می توانند با رعایت دو شرط اساسی شامل معرفی نامه و کارت شهروندی قشم همانند سال های گذشته برای یکبار در سال و به مدت یک ماه با گذرموقت؛ با خروج از قشم در نقاط مختلف سرزمین اصلی تردد کنند.
جزیره قشم با یکهزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع وسعت و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت در جنوب ایران واقع شده است.

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :