سرمایه‌گذاری 15 ساله چینی‌ها در ساخت شهر فرودگاهی قشم

مدیرکل فرودگاه قشم از مذاکرات نهایی با یک شرکت چینی برای سرمایه‌گذاری در شهر فرودگاهی منطقه‌ آزاد قشم خبر داد و گفت: این شرکت چینی پس از عقد قرارداد موظف خواهد بود که ظرف 15 سال حجم سرمایه‌گذاری قابل توجهی در شهر فرودگاهی منطقه آزاد قشم داشته باشد.

به گزارش فرینا به نقل از تین نیوز، مجتبی شمس‌نژاد در خصوص راه‌اندازی شهر فرودگاهی در منطقه آزاد قشم که اخیر رسانه‌ای شده است، توضیح داد: بر اساس ظرفیت و پتانسیلی که در منطقه آزاد قشم شناسایی شده است طرح ایجاد شهر فرودگاهی به صورت جدی مدنظر قرار گرفت.
وی در همین رابطه ادامه داد: طرح ایجاد شهر فرودگاهی در منطقه آزاد قشم با تمرکز بر مقوله کارگو، سوخت‌رسانی و تعمیرات سبک و سنگین برای هواپیما خواهد بود و سپس در فرآیند 15 ساله بحث توسعه فضای ترمینالی و اعزام و پذیرش مسافری را متناسب با نرخ رشد، ارتقاء خواهیم داد.
مدیرکل فرودگاه قشم با بیان اینکه برای بحث فاینانسر با شرکت‌های بسیاری مذاکره شده است، خاطرنشان کرد: با یک شرکت چینی به نتیجه رسیده‌ایم و تنها باید روی جزئیات به توافق برسیم که در نهایت منتج به قرارداد شود.
شمس‌نژاد، ابراز داشت: این شرکت چینی پس از عقد قرارداد موظف خواهد بود که ظرف 15 سال حجم سرمایه‌گذاری قابل توجهی در شهر فرودگاهی منطقه آزاد قشم داشته باشد.
وی تصریح کرد: منطقه آزاد قشم می‌تواند در راستای سوخت‌رسانی به هواپیما با توجه به کسرت پروازهای عبوری، سوخت ارزان و با قیمت پایین‌تری به ایرلاین‌ها عرضه کند.
مدیرکل فرودگاه قشم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به چه میزان از صرفه اقتصادی این شهر فرودگاهی با توجه به زیان‌ده بودن فرودگاه‌ها مطمئن هستید، اظهار داشت: برای تاسیس این شهر فرودگاهی مطالعات بسیاری صورت گرفته است و قطعا هیچ فاینانسری بدون توجیه اقتصادی در هیچ بخشی سرمایه‌گذاری نخواهد کرد.

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو