حضور دانشجویان رشته ایران شناسی دانشگاه دولتی ایروان در ارس

دانشجویان رشته ایران شناسی دانشگاه دولتی ایروان به سرپرستی رییس انجمن حافظ به مدت 2 روز از منطقه آزاد ارس دیدن کردند.

به گزارش فرینا، دانشجویان ارمنی علاقمند به تاریخ و فرهنگ ایران، در دو روز حضورشان در ارس و در قالب تور علمی - فرهنگی از آثار تاریخی این منطقه همانند مجموعه کردشت، آبشار آسیاب و کلیسای سنت استپانوس بازدید کردند.
سرپرست تور علمی – فرهنگی و رئیس انجمن حافظ نیز در مورد اهداف برگزاری این تور، گفت: انجمن حافظ با هدف توسعه روابط فرهنگی دو کشور ایران و ارمنستان، با هماهنگی سفارت ایران در ارمنستان و با مساعدت ویژه منطقه آزاد ارس و دانشگاه تبریز، این تور را ترتیب داده است.
جرج ابراهیمی افزود: غنای تاریخی منطقه و مهمان نوازی ایرانیان موجب خوشحالی گردشگران ارمنی شده است و این دانشجویان علاقمندی خود را برای حضور بیشتر در ایران اعلام کرده اند.
گفتنی است، انجمن حافظ، موسسه مردم نهاد بوده و زیر نظر بنیاد سعدی اداره می شود. این موسسه، با هدف توسعه و تعمیق زبان و فرهنگ ایرانی در ارمنستان فعال است. آخرین برنامه انجمن حافط در ارمنستان برگزاری فعالانه روز قدس در ایروان بود.
منطقه آزاد ارس به عنوان پیشگام توسعه روابط چند جانبه ایران با ارمنستان تلاش می کند با تکیه بر ظرفیت های گوناگون فرهنگی، اقتصادی و صنعتی خود نقش تاثیر گذار و فعالی را در این زمینه داشته باشد.
این دومین تور دانشجویان ارمنی در منطقه آزاد ارس است که در طول یک سال گذشته برگزار شده است.


 

برچسب ها : منطقه آزاد ارس
امتیاز به خبر :