انعقاد تفاهم نامه همکاری های علمی و تحقیقاتی در منطقه ویژه بندر امام(ره)

تفاهم نامه همکاری های علمی و تحقیقاتی میان اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و دانشگاه جامع علمی کاربردی مرکز خلیج فارس شهر بندرامام خمینی(ره) با هدف گسترش زمینه همکاری های علمی، پژوهشی و آموزشی منعقد شد.

به گزارش فرینا، معاون طرح و توسعه اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ضمن اعلام این خبر گفت: طی آیینی با حضور مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) و رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی مرکز خلیج فارس بندرامام خمینی(ره)، سند همکاری علمی و تحقیقاتی به منظور بهره گیری از امکانات علمی، فنی، اقتصادی و تخصصی این مرجع دریایی کشور در استان خوزستان برای توسعه آموزش های بندری و دریایی به امضاء رسید.

عسکری افزود: حسب این تفاهم نامه، همکاری ها عمدتا در سه محور مطالعاتی، آموزشی و تحقیقاتی خواهد بود و طرفین متعهد می شوند حسب نیاز، از امکانات و توانمندی های همدیگر برای ارتقاء، توسعه و پیشرفت فعالیت های عملی در بخش های دریایی و بندری بهره بگیرند.

وی همچنین برگزاری سمینارها، کنفرانس ها، نمایشگاه ها و کارگاه های تخصصی علمی و بهره گیری از ظرفیت های دو طرف جهت اجرای فعالیت های مشترک آموزشی و پژوهشی را از اهم نکاتی برشمرد که طی این تفاهم نامه به آن اشاره شده است.

معاون طرح و توسعه اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان افزود: توسعه روابط بندر و مراکز آموزشی  و پژوهشی باعث رشد علمی فعالیت های دریایی و بندری می شود و در این زمینه انعقاد تفاهم نامه با مراکز علمی و پژوهشی مستقر در استان خوزستان به عنوان گام  نخست در دستور کار قرار گرفته است.

یادآور می شود اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان به عنوان نماینده سازمان بنادر و دریانوردی در استان خوزستان و تنها مرجع حاکمیتی در حوزه دریایی و بندری، همکاری با ارگان های مختلف استان خوزستان را  برای ترویج دانش و فرهنگ و توسعه فعالیت های دریایی و بندری مورد توجه ویژه قرار داده است.


امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو