دیدار سفیر هندوستان با مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان

«سائوراب کومار»سفیر کشور هندوستان در تهران، ضمن بازدید از توانمندیهای بندرانزلی با حسین چراغی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان دیدار کرد.

به گزارش فرینا، مدیر کل بنادر و دریانوردی در این دیدار گفت: طرح توسعه بندر انزلی در راستای توسعه صادرات و ترانزیت از طریق بندر انزلی به  جنوب خلیج فارس و کشورهای سی ای اس بوده است.

حسین چراغی با بیان اینکه بندرانزلی نزدیک ترین مسیر در کریدور شمال به جنوب است افزود: در آینده نزدیک شاهد اتصال بندر انزلی به شبکه ریلی خواهیم بود که این آمادگی وجود دارد که تبادلات تجاری بخش بزرگی از بازار هند، پاکستان و روسیه از طریق بندر انزلی صورت بپذیرد.

چراغی با اشاره به اینکه  بندر انزلی مجهز ترین بندر شمال کشور بوده در حوزه گردشگری دریایی و خطوط مسافرت دریایی از بنادر پیشرو در شمال کشور است ، بطوریکه اولین مجتمع گردشگری در این بندر ساخته می شود گفت: به دنبال ایجاد یک شبکه مسافری در خزر فی مابین بنادری چون باکو، آستارا خان و اکتائو هستیم و به دلیل جاذبه های گردشگری موجود در شمال کشور به دنبال ایجاد خطوط مسافری با استفاده از  کشتی های کروز در شهرهای ساحلی شمال کشور هستیم.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران افزود: بدلیل قرار گرفتن ایران در مسیر کریدورهای بین المللی بسیاری از تجار و سرمایه گذاران داخلی و خارجی نگاه ویژه ای به بنادر کشور به خصوص بندرانزلی دارند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به رشد روز افزون بندر انزلی گفت: هم اکنون بندرانزلی می تواند کشتی های ۶ هزار تنی را تخلیه و بارگیری کند که براساس برنامه ریزی انجام شده و طرح توسعه بندر انزلی در چندین ماه آینده می توانیم کشتی های ۱۲هزار تنی را پذیرا باشیم.

چراغی با بیان اینکه جذب کالاهای خارج از خزر از اهداف اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان بوده افزود: عبور دو کریدور شمال به جنوب و کریدور شرق به غرب ظرفیت مناسبی برای جذب  کالای جدید در بندرانزلی خواهد شد و بهمین دلیل باید بندر انزلی به شبکه ریلی کشور متصل شود.

 

سفیر کشور هندوستان در تهران

سفیر کشور هندوستان در تهران ضمن تقدیر از مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان برای تلاش های موثری که در توسعه و تقویت دو حوزه تجاری و گردشگری دریایی خزر داشته است گفت: هدف ما بازدید از بنادر گیلان و شناسایی ظرفیت های این بنادر برای توسعه همکاری بوده است.

سائوراب کومار با بیان اینکه بنادر جمهوری اسلامی ایران را می شناسیم افزود: بندرانزلی در کریدور شمال به جنوب می تواند نقش خوبی ایفا کند .

سفیر کشور هندوستان در تهران با اشاره به دیدار مقامات دو کشور گفت: اکنون در حال گفت و گو با مقامات جمهوری اسلامی هستیم تا با رفع موانع همکاری های وسیع در بنادر جنوب و شمال داشته باشیم.


امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو