ساخت دو گیت ثابت منطقه آزاد اروند در مراحل پایانی

مدیر توسعه زیرساخت های فیزیکی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: کار ساخت دو گیت ثابت در آبادان و خرمشهر مراحل پایانی خود را طی می کند.

به گزارش فرینا، فالح صفایی دربندی با اشاره به طراحی چهار گیت ثابت در شهرهای آبادان و خرمشهر شامل جاده آبادان – اهواز، آبادان – ماهشهر، خرمشهر – اهواز و جاده امام صادق جهت ساخت افزود: براساس برنامه ریزی 30 ماهه برای اجرای این 4 گیت اکنون 18 ماه از زمان آغاز به ساخت آن می گذرد و پیشرفت های خوبی در کار حاصل شده است.
صفایی دربندی گفت: کار احداث ساختمان گیت آبادان (جاده آبادان – اهواز) تمام شده و تنها کارهای نهایی باقی مانده است و پیش بینی می شود که تا مردادماه امسال به بهره برداری کامل برسد.
وی با بیان اینکه انتقال بار ترافیکی نیز همراه با افتتاح ساختمان به انجام می رسد، افزود: کار ساخت المانهای مربوطه با طراحی های خاص و متفاوت و با بهره گیری از توان مشاوران ملی در دست انجام است که برای آبادان یک المان فلزی با نماد پالایشگاه و برای خرمشهر یک المان بتنی با نماد مسجد جامع پیش بینی شده است.
مدیر توسعه زیرساخت های فیزیکی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: کار طراحی گیت ها در شهریور سال 94 توسط مشاور طراح مربوطه به انجام و اتمام رسید، پس از بازبینی طرحها توسط دبیر محترم شورایعالی مناطق آزاد و لحاظ برخی تغییرات در آن، طرحها به طور مجدد به مشاور جهت نهایی کردن طرح تحویل شد.
صفایی افزود: برای استقرار گیت های موقت اقدامات متفاوتی از جمله اجرای برخی تاسیسات، برق، آی.تی، علائم ترافیکی و غیره به انجام رسید.
وی با اشاره به انجام عملیات محصور سازی محدوده منطقه آزاد اروند به طول 31 کیلومتر در طی دو مرحله گفت: در مرحله نخست به طول 16 کیلومتر از شلمچه تا انتهای شهرک صنعتی خرمشهر و در مرحله دوم به طول 15 کیلومتر از شهرک صنعتی خرمشهر تا جاده ماهشهر به انجام رسید.
مدیر توسعه زیرساخت های فیزیکی سازمان منطقه آزاد اروند ادامه داد: در جریان محصور کردن محدوده منطقه آزاد اروند در برخی جاها به دلیل وجود موانع طبیعی و یا قانونی از جمله وجود زمینهای باتلاقی و یا زمین های تحت پوشش محیط زیست، کار به صورت فیزیکی انجام نشد و به جای آن دوربین های مدار بسته جهت نظارت و کنترل نصب و فعال سازی شد.
صفایی گفت: تفاوت محل گذر فیزیکی خودروها در آبادان برای وسایل نقلیه سواری کوچک و در خرمشهر برای خودروهای ترانزیتی پیش بینی شده است.
وی افزود: ساخت جاده «وای پس» برای رفت و برگشت خودروها، در آبادان 6 دهنه خروجی و 5 دهنه ورودی لحاظ شده، برای جاده امام صادق المانی نداریم.
مدیر توسعه زیر ساخت های فیزیکی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: کار قیرپاشی جاده های احداث شده ظرف روزهای آینده انجام و لاین های مربوطه آماده می شود.


 

برچسب ها : منطقه آزاد اروند
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو