مناطق آزاد پايگاه اصلي جذب سرمايه خارجي و صادرات هستند

معاون اول رييس جمهور با اشاره به اهداف تعيين شده در ايجاد مناطق آزاد گفت: مناطق آزاد بايد پايگاه اصلي جذب سرمايه خارجي،‌ افزايش صادرات كالاهاي توليدي و صادرات مجدد به كشورهاي همسايه باشد.


به گزارش فرینا، دكتر اسحاق جهانگيري صبح امروز پس از افتتاح فرودگاه و بندرگاه جزيره هندورابي در جمع خبرنگاران گفت: در طي سالهاي گذشته تلاش هاي بسياري انجام شده تا زيرساخت هاي لازم در مناطق آزاد به منظور فعاليت بخش خصوصي و جذب سرمايه هاي خارجي ايجاد شود.
معاون اول رييس جمهور با بيان اينكه هدف گذاري اصلي در منطقه آزاد كيش افزايش گردشگري و تا حدودي رشد تجارت است گفت: در همه زمينه هاي پيش بيني شده مناطق آزاد موفقيت هاي نسبي كسب كرده اند و بايد در خليج فارس به صورت جدي به وضعيت ساير جزاير رسيدگي شود و اين موضوع از اولويت هاي دولت دوازدهم است.
وي با اشاره به سرمايه گذاري 100 ميليارد توماني منطقه آزاد كيش در جزيره هندورابي گفت: خوشبختانه منطقه آزاد كيش در اين موضوع پيش قدم شده و كار توسعه جزيره هندورابي را در دست گرفته است به طوري كه ما شاهد اقدامات زيربنايي نظير احداث فرودگاه، بندرگاه و هتل در هندورابي هستيم كه مي تواند بستر مناسبي براي جذب گردشگران و پر كردن اوقات فراغت علاقمندان داشته باشد.
دكتر جهانگيري اظهار اميدواري كرد اين اقدام آغازي براي توسعه در ساير جزاير خليج فارس باشد تا ايران بتواند از فرصت بزرگي كه براي توسعه در جزاير و سواحل جنوبي  خود دارد به خوبي بهره مند شود.
معاون اول رييس جمهور تصريح كرد: توسعه سواحل مكران يكي از مهمترين برنامه هاي دولت يازدهم بوده و به صورت جدي در دولت دوازدهم پيگيري خواهد شد تا شاهد استقرار جمعيت و واحدهاي بزرگ صنعتي كه نيازمند آب هستند در اين سواحل باشيم.
وي ادامه داد: طراحي خوب و جامعي در ستاد توسعه سواحل مكران انجام شده و ما اميدواريم بيشتر از دريا و سواحل براي توسعه كشور استفاده كنيم.
دكتر جهانگيري در بخش ديگري از سخنانش به سياست هاي اقتصاد مقاومتي و آثار آن در توسعه مناطق آزاد اشاره كرد و گفت: سياست هاي اقتصاد مقاومتي موجب شده تا ما در توسعه صادرات غيرنفتي ارتقاء بخش نفت و گاز و بهره وري جهت گيري هاي درستي داشته باشيم.
وي در پايان خاطر نشان ساخت: منطقه آزاد كيش در دستيابي به اهداف تعيين شده در چارچوب سياست هاي اقتصاد مقاومتي موفق بوده و توانسته دو برابر بيش از پيش بيني ها پيشرفت كند. دولت از عملكرد اين منطقه راضي است و براي سال 96 نيز طرح هاي جديدي در دست اقدام دارد.  

امتیاز به خبر :