مهار آتش سوزی اسکله کنگان با کمک آتش نشانان پارس جنوبی

آتش سوزی اسکله کنگان پس از چندین ساعت با کمک نیروهای آتش نشان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و نیروهای محلی مهار شد.

به گزارش فرینا، ‌مدیرارشد HSE منطقه ویژه پارس در این خصوص گفت: حوالی ساعت 14 یکی از شناورهای چوبی در اسکله کنگان دچار حریق می شود که به دلیل وزش باد و نزدیکی این شناور به مخزن بنزین و سایر شناورها آتش به شناورهای بعدی هم سرایت می کند و هر لحظه احتمال خطر و انفجارهای شدیدتری احساس می شود.
دشتی نژاد افزود: با اعلام این خبر و درخواست کمک از سوی شهرستان کنگان‏، مهندس یوسفی (مدیرعامل منطقه ویژه پارس ) فورا دستور بسیج شدن تمامی امکانات سخت افزاری و نرم افزاری جهت کمک به اطفا حریق اسکله ی کنگان صادر می کند و خود ایشان شخصاَ از همان دقایق نخست پیگیر قضایا بود.
وی گفت: با دستور مدیرعامل فورا از سوی مدیریت بحران منطقه ویژه پارس 12 ماشین سنگین آتش نشانی، یک شناور ناجی و یک شناور آتشخوار نیز از مجتمع بندری پارس به محل آتش سوزی اعزام می شوند و در منطقه جهت اطفا حریق مستقر می شوند.
با تلاش های نیروهای آتش نشان عملیات اطفاء حریق اسکله کنگان که باعث سوختن 13شناور چوبی و فایبرگلاس شده بود عصر همان روز بصورت کامل مهار شد.

 

 * اگر امکانات نفت نبود آتش مهار نمی شد
مدیرعامل تعاونی صیادان شهرستان کنگان با تقدیر از تلاش ها و حضور به موقع آتش نشان منطقه ویژه پارس در محل حادثه در این خصوص گفت: آتش از یک لنج شروع شد و اگر امکاناتمان کافی بود آتش بلافاصله مهار می‌شد و به دیگر لنج‌ها سرایت نمی‌یافت.
یعقوب دانشوری  افزود: امروز آتش نشانی از شهرهای اطراف و شرکت‌های نفت و گاز به کمک آمدند که آتش مهار شد وگرنه نمی‌توانستیم شعله‌های آتش را خاموش کنیم.

 

 

 

 

 

 

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو