تصویب طرح توسعه ای فضای سبز جنوب استان بوشهر

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: با پیگیری نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی و همکاری وزارت نفت 660میلیارد ریال اعتبار برای توسعه فضای سبز شهرستانهای جنوبی این استان در هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران به تصویب رسید.

به گزارش فرینا، سهیل مهاجری افزود: طرح توسعه فضای سبز مناطق جنوبی استان بوشهر برای تلطیف هوا و کاستن از آلایندگی‌های منطقه است.
مهاجری گفت: انتظار می رود این طرح بزودی عملیاتی شود و منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر توسعه فضای سبز منطقه را متناسب با شرایط آب وهوایی ودر بیش از یکهزار هکتار از زمین های ملی در شهرستانهای کنگان، دیر، جم و عسلویه آغاز کند.
وی افزود: اجرایی شدن این طرح به ایجاد کمربند سبز در حوزه جنوب استان منجر می شود و کارکردی موثر بر کاهش آلایندگی منطقه و توجه به توسعه پایدار دارد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: مساحت فضای سبز کنونی موجود در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از ابتدای راه اندازی تاسیسات پارس جنوبی تاکنون کمتر از یکهزار هکتار است که این وضعیت نیازمند توجه بیشتر متولیان منطقه به مسئولیت های اجتماعی خود با محیط پیرامون است.
مهاجری، با اشاره به اهمیت توجه بیش از پیش به موضوع توسعه پایدار این رویکرد را با تاکید بر فضای سبز منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ضروری دانست و افزود: انتظاراست مدیران منطقه ویژه پارس جنوبی نیز با دیگر مجموعه استان و نمایندگان مجلس هماهنگ تر عمل کنند.
وی گفت: توسعه صنایع نفت و گازعسلویه نباید منجر به تخریب عرصه های منابع طبیعی و ضرر رساندن به مردم منطقه شود و توجه به این عرصه ها و احیای مجدد آنها به همکاری وزارت نفت نیاز دارد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر افزود: تلاش می شود با کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان از ظرفیت نفت برای احیای منابع طبیعی استان استفاده کرد و تعهدات نفت به محیط پیرامون محقق شود.


 

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو