ادامه فعالیت سازمان منطقه آزاد قشم در درمانگاه جی جیان

عملیات بهسازی مرکز پزشکی خلیج فارس در روستای جی جیان جزیره قشم به همراه توسعه و احیای فضای سبز آن با یک میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار سازمان منطقه آزاد قشم تا چند روز آینده به پایان می رسد.

به گزارش فرینا، یک میلیارد و 500 میلیون ریال از مجموع هزینه های انجام شده در این مرکز پزشکی به بخش بهسازی با نصب درب ورودی، رنگ آمیزی جداول، ایجاد سایبان، نصب 15 نیمکت، ساخت اتاق نگهبانی و ساخت و نصب دو تابلو معرفی این مرکز در دو طرف جاده اصلی هزینه شده است.
عملیات جمع آوری پایه چراغ های قدیمی و نصب 22 تیر چراغ برق جدید، تخریب رمپ بتنی بخش ورودی مرکز پزشکی خلیج فارس، اجرای جداول ورودی، ساخت باغچه ها و پی ورس محوطه ورودی درمانگاه، خرید و نصب درپوش های فلزی محوطه و نصب سطل های فایبرگلاس هم از دیگر اقدامات حوزه بهسازی این مرکز می باشد که با اعتبار یک میلیارد و 500 میلیون ریالی در حال تکمیل است.
برای پاکسازی و جمع آوری نخاله ها در بخش ورودی این مرکز پزشکی و بخشی از محوطه اطراف آن همچنین ساخت گلدان های ویژه کاشت گل، خرید 70 صندلی استراحت بیمار و همراهان آنان و ساخت درب اصلی این مرکز هم از این اعتبار استفاده شده است.
در بخش توسعه فضای سبز این مرکز پزشکی در غرب جزیره قشم هم با 300 میلیون ریال اعتبار، 400 اصله درخت و درختچه، 180 متر مربع چمنکاری، 85 متر پَرچین و 100 متر مربع کاشت گل های فصلی به همراه عملیات لایروبی، تعمیر مخزن آبیاری، اجرای سیستم تحت فشار آب برای آبیاری قطره ای فضای سبز انجام شده است.
شایان ذکر است با راه اندازی مرکز پزشکی خلیج فارس در روستای جی جیان بیشتر مردم روستاهای 65 گانه قشم به ویژه در غرب جزیره برای امور درمانی خود به این درمانگاه که قرار است در فاز دوم به بیمارستان تبدیل شود، مراجعه خواهند کرد.
فاز اول درمانگاه خلیج فارس در زمینی به مساحت 17 هزار متر مربع در دو طبقه با زیربنای دو هزار و 560 مترمربع  با  حدود 24 میلیارد ریال اعتبار سازمان منطقه آزاد قشم به زودی افتتاح می شود.
در طبقه همکف این مرکز پزشکی درمانگاه های عمومی و تخصصی با بخش های آزمایشگاهی، دیالیز، اورژانس شبانه روزی، رادیولوژی، فیزیوتراپی، دندانپزشکی و سونوگرافی ایجاد شده و قرار است در برنامه اجرایی فاز دوم این مرکز اتاق عمل، بخش زنان و زایمان و همچنین  بخش بستری در طبقه اول با هدف ارتقای سطح خدمات این درمانگاه به بیمارستان، احداث شود.

امتیاز به خبر :