پاسخ به مطالبات مردمی و موسسات در حوزه گردشگری امری ضروریست

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند بر ضرورت پاسخ مناسب و فوری به مطالبات مردمی و موسسات در حوزه گردشگری تاکید کرد.

به گزارش فرینا، سید مرتضی نعمت زاده در نشستی که با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خوزستان در خصوص نحوه بازسازی و مرمت آثار گردشگری و هنری منطقه در محل این معاونت برگزار شد، گفت: پارسال و سال جاری به دلیل عدم مدیریت صحیح در عرصه رسانه ای شاهد افت حضور گردشگر در منطقه و حتی استان بودیم که برای بهبود این وضعیت، موضوع راه اندازی «شورایعالی رسانه ای» را برای پیگیری مطالبات مردمی و معرفی چهره واقعی و درست گردشگری منطقه و استان در دستور کار داریم.
وی افزود: بسیاری از موسسات و مردم از عدم حضور گردشگر آسیب می بینند و لذا مطالبه مهم ما آنست تا این موضوع مدیریت شود لذا ورود  و کمک رسانه های رسمی به ویژه خبرگزاریها، صدا و سیما و حتی شبکه های مجازی تائید شده در این قضیه بسیار مهم و حائز اهمیت است.
وی با بیان اینکه حوزه گردشگری نیاز به پیگیری جدی و فوری دارد، اظهار کرد: می توان با شناسایی نقاط ضعف مان در حوزه گردشگری آنها را به نقاط قوت تبدیل کنیم، برای آن بایستی در چهارچوب های معینی همراه با برنامه ریزی، اقداماتی را انجام دهیم تا دستاوردهای خوبی را نیز برای مردم منطقه از بابت گردشگری در پی داشته باشد.
وی تصریح کرد: اگر میراث فرهنگی، تاریخی و جنگی در شبکه گردشگری قرار گیرد به طور طبیعی گردشگران به این سمت و سو کشیده می شوند .
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت پرداختن به موضوع غذا به عنوان یکی از مقوله های جذابیت دار و مقصد، گفت: در زمان حاضر این ظرفیت در منطقه آزاد اروند به صورت پنهان است که بایستی بر روی آن بررسی و کار شود، در جشنواره های غذایی که در سطح منطقه برگزار می شود شاهد تنوع غذاهای عرضه شده آنهم به شکلی خانگی هستیم که این غذاها می تواند از شکل خانگی بیرون و در لیست غذاهای رستورانها نیز قرار گیرد و این به خودی خود تنوع غذایی و جذب گردشگران را به همراه خواهد داشت.
نعمت زاده افزود: می توان از طریق برپایی المپیادهای غذایی این کار را به سرانجام رساند.
وی با اشاره به اینکه در زمینه گردشگریهای خاص بایستی به طور تخصصی ورود کرد، اظهار داشت: 
بایستی به عنوان متولیان امر گردشگری در منطقه، جاذبه ها و مناطق گردشگری را برای گردشگران و سرمایه گذاران معرفی کنیم، قصد داریم امسال جشنواره ای را تحت عنوان «جشنواره خرما پزان» از 15 تا 25 شهریورماه در منطقه آزاد اروند برپا کنیم.
وی تصریح کرد: برای این کار نخلستانهایی را در شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر تعیین می کنیم و پس از فضا سازی و طراحی برنامه های جنبی از جمله اجرای نمایش و موسیقی های آئینی و برپایی بازارچه های محلی با عرضه محصولات تهیه شده از خرما و نخل آن را اجرایی می کنیم.
وی با تاکید دوباره بر اینکه بایستی تلاشها در جهت آماده سازی طرحهای سرمایه گذاری در قالب ارائه بسته های سرمایه گذاری انجام  شود، یادآور شد: طرح راه اندازی «شورای هماهنگی گردشگری» را در دست انجام داریم که در آن دو نوع عضو حاکمیتی و موسسات و نهادها  حضور دارند.
به گفته وی طرحها پیش از ارائه به حوزه گردشگری بایستی در این شورا طرح و موانع احتمالی آن مورد بررسی و رفع قرار گیرد تا شکل نهایی و کامل آن در اختیار گردشگران قرار گیرد، مدیرعامل ، معاون فرهنگی و مدیر حوزه گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، شهرداران، فرمانداران، مسئولان ادارات میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی شهرستانهای آبادان و خرمشهر از جمله اعضای اصلی این شورا هستند.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند همچنین از نبود و یا کمی بسته های سرمایه گذاری بخش گردشگری عرضه خبر داد و گفت: بایستی به طور جدی، صحیح و فوری به این موضوع بپردازیم.
نعمت زاده افزود: در مرحله نخست تمرکزمان بر روی جذب گردشگران و سرمایه گذاران بومی و استانی به دلیل برخورداری از اقلیم واحد است که پس از آن و در گامهای بعدی نیز این کار با انجام و ارائه طرح های کلان تر و دعوت از  گردشگران و سرمایه گذاران سایر شهرها و استانهای کشور و حتی دیگر کشورها دنبال می شود.
وی اظهار کرد: دعوت از بخش خصوصی جهت کار و سرمایه گذاری در حوزه گردشگری از جمله کارهای قابل بررسی و پرداخت است.

برچسب ها : منطقه آزاد اروند
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو