برگزاری هم اندیشی مسئولان سلامت و غذا و دارو در منطقه آزاد ماکو

نشست هم انديشي نمايندگان سازمان غذا و دارو و مسئولان معاونت غذا و دارو شهرستان اروميه با حضور مديرعامل سازمان منطقه آزاد ماكو برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرینا از منطقه آزاد ماکو، اين نشست با هدف بررسي توانمندي هاي غذا و داروي منطقه آزاد ماكو برای دريافت تفويض اختيار از سازمان غذا و دارو با حضور حسین فروزان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو و دکتر محمد فلاح مدیر سلامت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برگزار شد.
حسين فروزان مديرعامل سازمان منطقه آزاد ماكو در این نشست گفت: مهمترين هدف ما از راه اندازي آزمايشگاه تخصصي غذا و دارو در منطقه كاهش فاصله رفت و آمد به شهرستان اروميه است و برای تجهیز این کارگاه یک و نیم میلیارد تومان هزینه شده است.
دكتر حجت مديركل مواد غذايي، آشاميدني، آرايشي و بهداشتي سازمان غذا و دارو هم در این نشست گفت: استان آذربايجان غربی در تمام صنايع بخصوص صنايع غذايي جزو مناطق ويژه كشور محسوب مي شود.
وی افزود: بيشترين مبادلات تجاري كشور از طريق منطقه آزاد ماكو و مرز بازرگان انجام مي شود به همين دليل اين منطقه يكي از گلوگاه هاي مهم كشور است.
حجت ابراز امیدواری کرد: اجرای برنامه های مرتبط با غذا و دارو در منطقه آزاد ماکو و استان آذربایجان غربی به یک الگوی نمونه در کشور تبدیل شود.
بهرام دارایی رییس مرکز آزمایشگاه های کنترل غذا و دارو كشور در این نشست با اشاره به اهمیت حوزه سلامت در مناطق آزاد گفت: آزمايشگاه غذا و داروي منطقه آزاد ماكو از نظر تجهيزات و امكانات فني مجهز است اما زيرساخت موجود جوابگوي نيازهاي منطقه نيست. ما آماده همكاري براي احداث آزمايشگاه مناسب در منطقه هستيم.
وی همچنین تاکید کرد: بايد از مناطق آزاد اروند و قشم كه عملكرد خوبي در امور آزمايشگاهي غذا و دارو دارند به عنوان الگوي موفق در اين زمينه استفاده كرد.
هم چنین در حاشیه این نشست دکتر محمد فلاح مدیر سلامت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و مدیران غذا و دارو منطقه و استان آذربایجان غربی از آزمایشگاه غذا و دارو و انبار کالاهای سلامت محور در منطقه آزاد بازدید کردند. 

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو