يکشنبه 28 بهمن 1397

هتل ها و اماکن اقامتی قشم ملزم به اجرای طرح یکپارچه سازی خدمات شدند

سامانه یکپارچه خدمات گردشگری و هتلداری در اماکن اقامتی جزایر قشم، هنگام و هرمز در نشست مدیرکل میراث فرهنگی و مدیر فناوری اطلاعات سازمان منطقه آزاد قشم با حضور فعالان این صنعت در مرکز بین المللی رشد قشم آغاز به کار کرد.

به گزارش فرینا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این سازمان در این نشست طی سخنانی گفت: اجرای سامانه یکپارچه گردشگری وهتلداری قشم، کمک شایانی به استاندارد سازی هتل ها و اماکن اقامتی می کند.
 سید محمد امین جعفری حسینی با اعلام اینکه اجرای این تصمیم، روز سوم مرداد ۹۶ را در تاریخ و تقویم گردشگری قشم وارد خواهد کرد، افزود: امتیازات و مزایای ارزشمند اجرای این سامانه را مرهون دانش وسیع و همراهی خالصانه مدیر فناوری اطلاعات سازمان منطقه آزاد قشم هستیم که شرایط ویژه ای را برای خدمات در بخش اماکن اقامتی قشم فراهم کرده است.
به گفته وی، تمام هتل ها و اماکن اقامتی جزایر قشم، هرمز و هنگام ملزم به اجرا و بهره برداری از این سامانه یکپارچه هستند و مزایای ویژه آن راه پیوستن هتل ها و اماکن اقامتی جزایر به استانداردهای ملی و بین المللی را نزدیک خواهد کرد.

مزایای سامانه یکپارچه سازی هتلداری و رزرواسیون آنلاین در قشم
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به 17 امتیاز اجرای این سامانه از امکان رزرو مراکز اقامتی جزیره قشم بدون واسطه و به طور مستقیم توسط گردشگران و مسافرین به صورت کاملاً آنلاین، امکان رزرو آنلاین مراکز اقامتی توسط آژانس های مسافرتی مجاز در سراسر کشور (با درصد تخفیف های مشخص شده توسط مدیران مراکز اقامتی) و امکان اعمال تخفیف لحظه ای قیمت اتاق ها از سوی مدیران هتل ها و اطلاع رسانی لحظه ای و عمومی در سامانه رزرواسیون به عنوان بخشی از ان امتیازات نام برد.
او همچنین گفت: امکان اتصال امن نرم افزار جامع هتلداری به سایر سامانه های مجاز رزرواسیون در داخل و خارج کشور و توسعه فروش ظرفیت خالی مراکز، آگاهی گردشگران از امکانات واقعی مراکز اقامتی قشم و مقایسه آنها قبل از رزرو اتاق از طریق سامانه یکپارچه رزرواسیون، آگاهی گردشگران از قیمت مراکز اقامتی و اطلاع از تخفیف های اعمالی بصورت آنلاین و لحظه ای و مقایسه مراکز در این خصوص نیز از دیگر امتیازات 17 گانه طرح واحد خدمات گردشگری در حوزه اماکن اقامتی است.
ثبت نظرات و شکایات توسط گردشگران از خدمات دریافتی به صورت سیستمی و آنلاین و تأثیر این نظرات در اولویت نمایش مراکز در سایت، خرید و رزرو بدون واسطه گردشگران از سیستم یکپارچه رزرواسیون قشم، دسترسی مدیر و کارمندان هتل به نرم افزار هتلداری بدون محدودیت مکانی و زمانی و از طریق اینترنت، امکان ایجاد وب سایت اختصاصی برای هر مرکز اقامتی و امکان اتصال وب سایت هر مرکز به نرم افزار هتلداران و فروش بدون واسطه اتاق ها از طریق درگاه بانکی اختصاصی آن مرکز اقامتی هم از دیگر امتیازاتی بود که جعفری حسینی از آنها نام برد.
وی، از حذف هزینه خرید سخت افزار برای نصب نرم افزار هتلداری، پایداری عملکرد نرم افزار به دلیل نصب بر روی سرورهای کاملاً استاندارد و پشتیبان گیری از اطلاعات مراکز بصورت روزانه، به روزرسانی نرم افزار تمامی مراکز در مدت چند دقیقه، ارسال ثبت تیکت پشتیبانی توسط کاربران نرم افزار هتلداری به صورت آنلاین و پیگیری لحظه ای کارشناسان پشتیبانی تا رفع مشکلات احتمالی هم به عنوان دیگر امتیازات این طرح نام برد.

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو