پلاژ بانوان جزیره قشم ساخته می شود

کلنگ احداث نخستین پلاژ بانوان در جزیره قشم توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ساحل جنوبی قشم و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به زمین زده شد و فاز نخست این مجموعه تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

به گزارش فرینا، نخستین پلاژ بانوان منطقه آزاد قشم در محیطی منطبق با موازین اسلامی همراه با امنیت و شرایط شاد و مفرح با 100 میلیارد ریال اعتبار برای بانوان ایران زمین ساخته می شود.
 این طرح در سه فاز به مدیریت نجمه سلیمانی فرد با نام" آفتابکده هورسان" اجرا خواهد شد و فاز اول با رعایت استاندارهای مورد نیاز همانند بخش پذیرش، گیت بازرسی، رختکن و لاکر، صندوق امانات، دوش آب شیرین، حمام، سرویس بهداشتی، اتاق مدیریت، اتاق پرسنل، بخش خدمات و رستوران تا چند ماه آینده و قبل از تعطیلات پایان سال به بهره برداری می رسد.
بنا به این گزارش، اسپا و ماساژ، صندلی، آلاچیق، آفتابگیر، سالن بازی کودکان، غرفه های عرضه صنایع دستی، فروشگاه آرایشی و بهداشتی و تجهیزات شنا، ایستگاه نجات غریق، کافی شاپ و فضای سبز از امکانات فاز اول این مجموعه است.
استخر سرپوشیده، باشگاه ورزشی، اقامتگاه درون خشکی، استخر کودکان، سالن زیبایی، رستوران سنتی و پخت نان محلی، توسعه فضای سبز و ارتقای نورپردازی محیطی برای موقعیت شب، از مراحل فاز دوم این طرح است.
در فاز سوم این طرح نیز قرار است اقداماتی همچون اقامتگاه بر روی دریا با توجه به استانداردهای زیست محیطی و اکوسیستمی بدون هیچگونه آسیب دریایی، گسترش فضای سبز و زیبا سازی مجموعه و و تفریحات آبی ساخته و راه اندازی شود.
نخستین پلاژ بانوان قشم در زمینی به مساحت  دو و نیم هکتار در ساحل جنوبی بعد از پژوهشکده هوا – فضا و حوالی روستای ریگو با 100 میلیارد ریال اعتبار بخش خصوصی در سه فاز ساخته می شود وعملیات اجرایی فاز اول آن با حضور علی ربیعی وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی ،حمیدرضامومنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، قاسم جادری استاندارهرمزگان، حجت الاسلام سید مصطفی ذوالقدر و محمد آشوری نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی،فرماندار قشم و جمعی از مسئولین قشم به زمین زده شد.

امتیاز به خبر :