طلسم بی آبی روستاهای قشم شکسته شد

امام جمعه اهل سنت قشم گفت: طلسم بی آبی در روستاهای جزیره قشم با درایت و پشتکار مدیرعامل سازمان منطقه آزاد شکسته شد و امروز بیشتر روستاهای این جزیره از نعمت آب شرب سالم برخوردارند.

به گزارش فرینا، شیخ عبدالرحیم خطیبی با اعلام این مطلب در آئین افتتاح درمانگاه خلیج فارس در روستای جی جیان و در حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استاندار و چهار تن از نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، افزود: سه نهضت بسیار مهم و ارزشمند شامل آبرسانی به روستاها، راه سازی و بهداشت و درمان از جمله خدمات ماندگار مدیرعامل سازمان منطقه آزاد در جزیره قشم است.
وی ادامه داد: ۷۰ درصد روستاهای جزیره قشم در یک اقدام انقلابی صاحب آب شرب سالم شده اند و تلاش برای آبرسانی به بقیه روستاها هم در جریان است.
امام جمعه اهل سنت قشم از خدمات گسترده راه سازی و آسفالت جاده ها و راه های دسترسی به روستاها به عنوان نهضت دوم خدمات مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نام برد که موجب کاهش شدید تصادفات جاده ای در این منطقه شده است.
او کارهای انجام شده در حوزه بهداشت و درمان را از دیگر خدمات ماندگاری نام برد که با نگاه ویژه حمیدرضا مومنی در این جزیره محقق شده است و گفت: با همت والای مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم هم بیمارستان پیامبر اعظم (ص) در شهر قشم و هم درمانگاه خلیج فارس روستای جی جیان که متروکه شده بود، راه اندازی شد.
شیخ خطیبی اظهار امیدواری کرد که در این مرکز با توجه به قرار گرفتن مردم جزیره در میان آبهای خلیج فارس خدمات مناسب درمانی به مردم ارائه شود تا نیازی به خروج بیماران از جزیره وجود نداشته باشد.
سازمان منطقه آزاد قشم با ۲۶ میلیارد ریال هزینه در یک اقدام جهادگونه با ۴۸۰ ساعت کار شبانه روزی با بازسازی، خرید و نصب تجهیزات و فضاسازی محیط پیرامونی درمانگاه خلیج فارس در روستای جی جیان جزیره قشم را با هدف خدمت به مردم غرب جزیره به بهره برداری رساند.
در طبقه همکف این مرکز، درمانگاه های عمومی و تخصصی، آزمایشگاه، دیالیز، اورژانس شبانه روزی، رادیولوژی، فیزیوتراپی، دندانپزشکی و سونوگرافی قرار دارد و قرار است تا ۲۲ بهمن امسال با ایجاد بخش های بستری، اتاق عمل، زنان و زایمان در طبقه اول این درمانگاه خدمات این مجموعه از درمانگاه به بیمارستان ارتقا یابد.
درمانگاه خلیج فارس سال 1374 در روستای جی جیان قشم ساخته شد اما پس از خسارت های ناشی از زلزله های 6 ریشتری سال 1384 و 86 نتوانست فعالیت خود را به روال سابق بازگرداند.
روستای جی جیان در 45 کیلومتری شهر قشم واقع است.

امتیاز به خبر :