چراغ سبز تورگردانان کشور برای توسعه گردشگری جزیره قشم

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: تورگردانان کشور برای توسعه گردشگری منطقه آزاد قشم اعلام آمادگی کرده اند.

به گزارش فرینا، چهار تن از اعضای هیات مدیره جامعه تورگردانان کشور در سفر دو روزه به جزیره قشم پس از بررسی راه های توسعه گردشگری در این منطقه به ویژه در حوزه جذب گردشگران خارجی در نشست با رسول اکبری معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد و سید محمد امین جعفری حسینی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این سازمان، از ظرفیت های کم نظیر گردشگری این جزیره بازدید کردند.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در نشست با محمود بنکدار، رامین نوری، حمید رضا حسینی و حسین مرادی از اعضای هیات مدیره جامعه تورگردانان کشور، گفت: جزیره قشم در حوزه گردشگری همانند گنجی است که اکتشاف شده اما هنوز به بهره برداری کامل نرسیده است.
رسول اکبری اعلام کرد: در دو سال گذشته اقدامات بسیار مهمی در حوزه گردشگری جزیره قشم اتفاق افتاده که ثبت دوباره ژئوپارک این منطقه در لیست ژئوپارک های جهانی از مهمترین آنهاست.
به گفته معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، گردانندگان 61 اقامتگاه بوم گردی در روستاهای جزیره قشم با ارائه خدمات ویژه از جمله اجرای آئین ها و موسیقی های بومی و محلی و ارائه غذاهای محلی در این کاشانه های مهمان، نظر مثبت گردشگران را جلب کرده اند.
او بیان داشت: چهار کاشانه مهمان روستایی جزیره قشم با گذراندن دوره های آموزشی این سازمان و رعایت استاندارهای بین المللی شمار زیادی از گردشگران کشورهای اروپایی همچون آلمان، لهستان و چک را جذب کرده اند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان مطنقه آزاد قشم هم در این نشیت از راه اندازی پیست سافاری تا یک ماه آینده و امکانات مناسب ورزش های هوایی و دریایی رد قشم به عنوان مزیت های جذب گردشگر در این جزیره نام برد.
سید محمد امین جعفری حسینی، گفت: قشم برای علاقمندان ورزش های هیجان انگیز و همچنین با توجه به آرامش بی نظیر حاکم در کنار سواحل زیبای خلیج فارس برای دوستداران محیطی آرام همراه با آرامش و امنیت از موقعیت ویژه برخوردار است.
وی با اشاره به فعالیت خانه های بوم گردی در روستاهای جزیره قشم، بیان داشت: مسئول خانه بوم گردی روستای طبل جزیره قشم با برقراری ارتباط با فعالان صنعت گردشگری در کشورهای خارجی از دی ماه سال 94 تا کنون به یک هزار و 400 گردشگر خدمات ارائه کرده است.
به گفته جعفری حسینی، ارائه بسته های گردشگری قشم موجب شده تا مسافران در سفر به این جزیره نگاه ویژه ای به ظرفیت های گردشگری این منطقه به ویژه در شیب دراز، سهیلی، طبل، گوران، هرمز و هنگام داشته باشند.
محمود بنکدار از اعضای هیات مدیره جامعه تورگردانان کشور هم در این نشست از قشم به عنوان جزیره ای مستعد در حوزه گردشگری نام برد که می بایست با سیاستگذاری مشترک باعث افزایش سفرها به این جزیره رویایی شد.
وی گفت: راه اندازی خط ترکیبی هوایی و ریلی در قشم نقش مهمی در افزایش سفر گردشگران به ویژه گردشگران خارجی به این جزیره دارد تا با اقامت چند روزه ضمن بازدید از ظرفیت های فراوان این منطقه یک شب رویایی را نیز بر روی آب های نیلگون خلیج فارس تجربه کنند.
بنکدار آمادگی این مجموعه را برای ایجاد پرواز مستقیم از چند کشور خارجی به قشم با دریافت مجوز کشوری و حمایت بخش خصوصی و سازمان منطقه آزاد اعلام کرد و گفت: معرفی قشم به علاقمندان صنعت گردشگری در نقاط مختلف جهان وظیفه ای است که همه باید برای رسیدن به آن با یک سیاست واحد اقدام کنیم.
بنا به این گزارش، اعضای هیات مدیره  جامعه تورگردانان کشور طی دو روز اقامت در قشم از چندین هتل، روستاهای مختلف، جزیره هنگام و موزه روباز لنج سازی و قایق سازی روستای گوران و طبل بازدید کردند.
قایق های ترتری روستای گوران که در مسیر جنگل دریایی حرا با اجرای موسیقی و آئین های بومی و محلی و ارائه غذاهای محلی به گردشگران خدمات ارائه می دهند به همراه ویژگی های منحصر به فرد خدمات خانه های بوم گردی مورد توجه اعضای هیات مدیره جامعه تورگردانان کشور قرار گرفت.
شگفتی های تنگه و دره چاهکوه، دره ستاره ها، خلیج دلفین های هنگام، تنگه عالی، بام قشم، فضای مناسب پیست سافاری شهر قشم، پیست مسابقات شتر سواری و اسب دوانی روستای گورزین و چندین ظرفیت دیگر هم مورد توجه فعالان تورگردی کشور قرار گرفت.
اعضای این تیم اظهار امیدواری کردند که مهر ماه امسال با حضور نفرات بیشتر از تورگردانان مطرح کشور با سفر به جزیره قشم مقدمات توسعه سفرهای خارجی به این جزیره را رقم بزنند.
جزیره قشم با یک هزار و 500 کیلومتر‌‌ مربع وسعت به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس با ظرفیت های فراوان گردشگری در جنوب ایران واقع شده است.

امتیاز به خبر :