حضور 12 کشور در نمایشگاه صنعت دریایی و شیلات و صیادی

نمایشگاه بین المللی دریایی، دریانوردی، بنادر و همچنین نمایشگاه شیلات، آبزیان، صیادی و صنایع وابسته فردا در منطقه آزاد انزلی آغاز می‌شود.

به گزارش فرینا به نقل از صدا و سیما، این نمایشگاه با مشارکت ده‌ها شرکت، سازمان و نهادهای مرتبط با دریانوری، صیادی و صنعت دریایی از کشورمان و دیگر کشورهای جهان فردا در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی منطقه آزاد انزلی گشایش می‌یابد.
این دو نمایشگاه امروز با حضور مقامات وزارت راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی و همچنین مقامات مناطق آزاد کشور و استان گیلان گشایش می‌یابد و تا ۱۳ مرداد ماه دایر خواهد بود.
در نمایشگاه بین المللی دریایی، دریانوردی، بنادر و صنایع وابسته علاوه بر سازمان‌ها و شرکت‌های داخلی، نمایندگانی از ۱۲ کشور نروژ، فرانسه، چین، ترکیه، آذربایجان، انگلستان، هندوستان، ایتالیا، آلمان، دانمارک، لهستان و سنگاپور حضور دارند.
نمایشگاه بین المللی دریایی، دریانوردی، بنادر و تجهیزات وابسته در هشت بخش اصلی بنادر و کشتیرانی، صنایع ساخت و تمعیر کشتی، صنایع فراساحلی، خدمات دریایی و بندری، سازندگان و تامین کنندگان تجهیزات دریای، خدمات مشاوره و مهندسی، تحقیقات و آموزش دریایی و اقیانوس شناسی و علوم جوی برگزار می‌شود.
در این نمایشگاه انواع تجهیزات حمل و نقل دریایی، صنایع کشتی سازی، صنایع فراساحل نفت و گاز، خدمات دریایی و بندری، امور نظامی و دفاعی، تجهیزات اقیانوس شناسی و هواشناسی، صنایع گردشگری و تفریحات دریایی، تجهیزات مهندسی سواحل، مهندسی سازه‌های دریایی، حقوق دریایی، مدیریت پروژه‌های دریایی، تجهیزات و وسایل عرشه لنگرها، تجهیزات مخابراتی، سوخت و باطری موتورها، انواع شناورهای نفتی، باری و مسافری، سکو‌ها و تجهیزات بندری ارائه خواهد شد.
محمود بندرچی رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی، بنادر و دریانوردی؛ شناسایی و معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری را یکی از مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه بیان کرد و گفت؛ تلاش می‌کنیم با برگزاری نمایشگاه بین المللی دریایی، دریانوردی، بنادر و تجهیزات وابسته بین حوزه دریایی ج. ا. ایران با دیگر کشور‌ها ارتباطات راهبردی و تعاملی را توسعه دهیم.
بندرچی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه و موجود حوزه دریائی کشور گفت: منابع و ذخایر غنی انرژی در دریا و وجود بیش از ۲۰۰ بندر بزرگ و کوچک بازرگانی، نفتی و صیادی و همچنین یازده بندر اصلی تجاری در سواحل شمالی و جنوبی کشور با ظرفیت حدود ۱۹۰ میلیون تن جابجایی کالا و تسهیلات نقش ممتازی را برای توسعه فعالیتهای دریانوردی کشور فراهم آورده است.
همزمان با برگزاری این نمایشگاه، نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزیان، صیادی و صنایع وابسته نیز در محل نمایشگاه‌های بین المللی منطقه آزاد انزلی برگزار خواهد شد.
در این نمایشگاه محصولات فرآوری شده شیلاتی، تولید کنسرو و صنایع وابسته، پرورش ماهیان سرد آبی و گرم آبی، پرورش ماهی در قفس، سرخانه‌های نگهداری و دیگر صنایع و تجهیزات مربوط به این صنعت عرضه شده است.
برگزاری همایش پرورش ماهی در قفس (درون دریا) و چند کارگاه علمی پژوهشی برخی از برنامه‌های جانبی این نمایشگاه است که با همکاری سازمان شیلات ایران و شیلات استان گیلان برگزار می‌شود.
نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی، بنادر و دریانوردی و همچنین نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزیان و صیادی تا ۱۳ مرداد ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی منطقه آزاد انزلی برپاست.

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو