افزایش 41درصدی صادرات غیرنفتی در جزیره مرجانی

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش از رونق تفریحات و گشت های دریایی و افزایش 41 درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی در تنها بندرگاه جزیره مرجانی خلیج فارس خبر داد.

به گزارش فرینا، احمد شهریاری ضمن ارایه گزارشی از عملکرد بندر کیش طی چهارماه نخست سال جاری گفت: از آغاز سال جاری تا پایان تیرماه سال96، در مجموع 595 هزار و 952 تن انواع کالای نفتی و غیر نفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شد. 
شهریاری افزود: از این میزان، 500 هزار و 15 تن به کالای غیر نفتی و 95هزار و 937 تن کالای نفتی اختصاص دارد.
وی به افزایش 41 درصدی صادرات غیر نفتی اشاره کرد و گفت: طی چهارماه اخیر، بالغ بر یکهزار و 246 تن از اینگونه کالاها به خارج از کشور صادر شد.
مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش همچنین واردات کالاهای غیرنفتی را بالغ بر 15 هزار تن اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12درصد کاهش داشته است.
شهریاری گفت: طی چهار ماهه نخست سال جاری، 483هزار و 574 تن کالای غیر نفتی در این بندر کابوتاژ شد.
وی مجموع تردد شناورها به بندر کیش را چهار هزار و 597 فروند با رشد 3درصدی اعلام کرد و افزود: از این تعداد، 224 فروند شناور بالای هزار تن و چهار هزار و 373 فروند زیر هزار تن وزن داشته است.
مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش از رونق تفریحات و گشت های دریایی در چهارماه اخیر خبر داد و  گفت: علاوه بر فعالیت های مسافری، 209 هزار و 249 نفر از لذت گشت های دریایی با شناورهای تفریحی بهره مند شدند که افزایش 12 درصدی نسبت به سال گذشته به ثبت رسید.
این مقام مسؤول در پایان ضمن اشاره به ترابری 222 هزار نفر مسافر از طریق این بندر از ابتدای سال جاری تاکنون، گفت: طی این مدت، 38 هزار و 750 دستگاه خودرو نیز توسط شناورهای لندینگ کرافت در مسیرهای دریایی جزیره کیش به چارک و آفتاب و بالعکس ترابری شد.




 

برچسب ها : منطقه آزاد کیش
امتیاز به خبر :