پلاک جدید وسایل نقلیه مناطق آزاد کشور در قشم رونمایی شد

طرح ملی پلاک جدید خودروهای مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی کشور روز سه شنبه با حضور مسوولان کشوری، استانی در مرکز شماره گذاری منطقه آزاد قشم آغاز شد.

به گزارش فرینا، رییس مرکز شماره گذاری پلیس راهور در این آیین با اشاره به شماره گذاری بیش از 127 هزار و 960 دستگاه خودروی پلاک شخصی، پنج هزار و 390 دستگاه خودروی عمومی و یک هزار و 579 دستگاه موتور سیکلت در مناطق آزاد گفت: منطقه آزاد قشم به عنوان پایلوت طرح ملی پلاک جدید خودروها به منظور ساماندهی ترافیکی این مناطق در راستای عملکرد یکسان در سراسر کشور انتخاب شده است.
سرهنگ سعید روحی افزود: تا کنون 35 هزار خودروی شخصی تنها در منطقه آزاد قشم شماره گذاری شدند در حالی که ظرفیت نهایی پلاک های موجود حدود 59 هزار مورد بود و با اجرای طرح جدید ظرفیت شماره گذاری در مناطق آزاد به حدود چهار میلیون و 782 هزار پلاک افزایش می یابد.
وی بیان کرد: در کنار افزایش ظرفیت، درج نشان منطقه آزاد مورد استفاده، دو زبانه شدن شماره ها، همسانی رنگ زمینه پلاک منطقه آزاد با پلاک های سرزمین اصلی در عین تفاوت با آنها، فرد محور بودن پلاک و قابلیت خوانده شدن توسط دوربین های نظارتی پلیس راهور از جمله ویژگی های پلاک جدید می باشد.
رییس مرکز شماره گذاری پلیس راهور اضافه کرد: اندازه پلاک های جدید در قطع 15*36 است و رنگ سفید برای خودروهای شخصی، رنگ زرد برای خودروهای عمومی و رنگ قرمز برای خودروهای دولتی استفاده خواهد شد.
او همچنین گفت: خودروهای مناطق آزاد پیش از این برای تردد در سرزمین اصلی باید نسبت دریافت پلاک موقت اقدام می کردند که فرآیندی زمان بر بود اما با اجرای طرح جدید دیگر نیازی به تعویض پلاک نبوده و افراد می توانند با همان پلاک به سرزمین اصلی وارد شوند.
طرح ملی پلاک های ویژه مناطق آزاد کشور روز سه شنبه با حضور سردار موسی امیری جانشین فرمانده پلیس راهور، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، فرمانده راهور استان هرمزگان، فرمانده هان پلیس راهور استان های دارای مناطق آزاد، امام جمعه شهرستان قشم و شماری از مسئولان کشوری، استانی و شهرستان قشم در سالن شماره گذرای سازمان منطقه آزاد قشم به عنوان پایلوت این طرح رونمایی شد و طی آئینی دو خودرو به صورت نمادین شماره گذاری شدند.

امتیاز به خبر :