ورود بانکهای خارجی به مناطق آزاد کشور لازم و ضروری است

مشاوررئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: ورود بانکهای خارجی به مناطق آزاد کشور لازم و ضروری است.

به گزارش فرینا، اکبر ترکان، در نشست با مدیران واحدهای تولیدی وصاحبان سرمایه منطقه آزاد ماکو با اعلام این خبر افزود: برای آغاز نسل چهارم مناطق آزاد که مرحله گمرکی، تجاری و صنعتی راپشت سر گذاشته اند وارد شدن به آن که همان مرحله مالی است لازم است که عملیات مالی مطابق با بازارهای جهانی باشد.
ترکان با بیان اینکه با ورود بانکهای خارجی به مناطق آزاد مردم این مناطق انتخاب خواهند کرد که از کدام بانک خدمات بگیرند گفت: این کار موجب اصلاح بانک های داخلی در مناطق آزاد خواهد شد.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور اولویت و دستور کار دولت دوازدهم در مورد مناطق آزاد را مناطق آزاد مالی عنوان کرد و گفت: علاوه بر فعالیت مالی آزاد کردن بازارهای مربوط به خدمات بیمه اجتماعی است.
وی با بیان اینکه در مناطق آزاد خواهان حق انتخاب از سوی بیمه شدگان هستیم افزود: تلاش می شود سیستمی در مناطق آزاد راه اندازی شود که کارگران واحدهای تولیدی به میل خود از هر شرکت بیمه ای برای خود بیمه خریداری نماید.
مشاور رییس جمهور در ادامه به ضرورت ایجاد خط آهن در منطقه آزاد ماکو اشاره کرد و گفت: در مطالعات انجام یافته برای ایجاد این خط قرار است کریدور جلفا از منطقه آزاد ارس و ماکو کشیده شده و از این منطقه به خط آهن ترکیه وصل شود.
اکبر ترکان، اتصال خط آهن دیگر را از محل خط آهن جلفا به دیل اوجی ترکیه همجوار منطقه بورالان ماکو برای اتصال به خط آهن ترکیه اعلام  کرد و گفت : که اجرای این مسیر هم در دست بررسی و مطالعه است.
در ادامه این نشست مدیران واحدهای تولیدی و صاحبان سرمایه نبود آب، برق، گاز و تلفن در برخی از واحدهای تولیدی، مشکل بروکراسی اداری ، نبود سرمایه در گردش، نبود قانون جامع وشفاف بین منطقه آزاد و بانکها، مشکل گشایش اعتباری در بانکهای مناطق آزاد را ازجمله مشکلات و موانع تولید در منطقه آزاد ماکو اعلام کرده و خواستار کمک و مساعدت برای حل این مشکلات شدند.

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو