شرط بقای واحدهای تولیدی، دانش‌بنیان شدن آنها است

نشست «تبیین شرایط دانش بنیان و ظرفیت های قانونی» با حضور مدیران عامل واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر و کارشناسان این حوزه برگزار شد.

به گزارش فرینا، معاون سرمایه گذاری منطقه ویژه اقتصادی بوشهر در این نشست گفت: بنیان مناطق ویژه بر اقتصاد، تجارت و بازرگانی است و امروزه در همه طرح های مختلف اگر فعالیت های ما در راستای علم روز دنیا و دانش بنیان باشد، از این موضوع می توان بهره بیشتری برد.
اکبر صابری افزود: برای اینکه فعالیت های اقتصادی، تولیدی و صنعتی ما بنیه علمی داشته باشد برگزاری این نوع جلسات و گردهمایی ها می تواند به هم افزایی علمی منجر شود و به تولید دانش بنیان کمک شایانی نماید.
صابری با بیان اینکه صنعت استان جز با مجهز شدن به علم روز توان رقابت با رقبای داخلی و خارجی را ندارد، گفت: شرط بقای واحدهای صنعتی و تولیدی، دانش‌بنیان شدن آن‌هاست و بر این اساس و با تمام توان از فعالان این حوزه حمایت می‌کنیم.
وی افزود: کمک به دانش‌بنیان شدن واحدهای تولیدی و صنعتی استان، یکی از مهم‌ترین وظایف پارک علم و فناوری است که ما نیز به عنوان متولی منطقه ویژه اقتصادی بوشهر در راستای این مجموعه با تمام توان حرکت خواهیم کرد.
معاون سرمایه گذاری منطقه ویژه اقتصادی بوشهر با اشاره به اینکه افزایش و رویکرد دانش بنیان تحقیق و توسعه است، گفت: با ارتباطی که بین مجموعه منطقه ویژه و پارک علم و فناوری بوجود آمده است این موضوع با اهتمام بیشتری در قالب اعزام تیم های کارشناسی به واحدهای تولیدی و طبق درخواست مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی پیگیری خواهد شد.
صابری با اشاره به عدم اطلاع کافی برخی واحدهای تولیدی از مزایای دانش بنیان، افزود: با اطلاعی که در این زمینه بدست ما رسیده این موضوع باعث شده که به غیر از یکی دو مورد از واحدهای تولیدی و صنعتی، بیشترین مراجعات جهت ورود به حوزه دانش بنیان از شرکتهای پارک علم و فناوری باشد.
وی با اشاره به اعطای امتیازهای خاص به واحدهای فناور مستقر در مناطق ویژه، گفت: این ظرفیت هم در واحدهای تولیدی و صنعتی استان و هم در دانشگاه‌ها و پارک علم و فناوری وجود دارد که با همکاری یکدیگر و ایجاد یک زنجیره پایدار و تخصصی، مشکلات را برطرف کرده و به سمت ایجاد جامعه صنعتی فناور و دانایی محور حرکت کنیم.
جانشین مدیرعامل و معاون سرمایه گذاری منطقه ویژه اقتصادی بوشهر با بیان اینکه نباید دانشگاه‌ها برای خود و واحدهای تولیدی و صنعتی برای خود کار کنند، افزود: با توجه به ظرفیت علمی دانشگاههای استان و خروجی دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی، معتقدیم که هر پایان‌نامه دانشجویی می‌تواند بخشی از مشکلات صنایع تولیدی و صنعتی را رفع کند.
گفتنی است در این جلسه کارشناسانی از پارک علم و فن آوری و اداره کل صنعت، معدن و تجارت نیز توضیحاتی در خصوص امتیازات اخذ گواهی شرکت دانش بنیان و شرایط دارا بودن محصولات دانش بنیان را ارایه دادند و سوالاتی نیز در همین موارد توسط مدیران و نمایندگان واحدهای تولیدی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر مطرح شد.




 

برچسب ها : منطقه ویژه بوشهر
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو