راه اندازی پروازهای مسافربری فرودگاه پیام البرز تا پایان سال 96

مدیرعامل شرکت خدمات هوایی و منطقه ویژه اقتصادی پیام از راه اندازی پروازهای مسافربری فرودگاه پیام البرز تا پایان سال 96 خبر داد.

به گزارش فرینا، سعید زرندی با اعلام این خبر گفت: در فاز اول راه اندازی فرودگاه مسافربری با اصلاح حوزه های ایمنی فرودگاه پیام و باندهای پرواز آن با همین امکانات موجود تا پایان سال در ترمینالی به مساحت 6 هزار متر مربع پروازهای محدود مسافری انجام می شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش از این راه اندازی بخش مسافربری فرودگاه پیام را اعلام کرده بود وبه دنبال آن با تشکیل کارگروه تسهیل و راه اندازی پروازهای مسافری فرودگاه پیام نخستین نشست این کارگروه روز چهارشنبه دراستانداری البرز برگزار شد.
در این نشست که با حضور مسئولان استان و کارشناسان برگزار شد مقدمات مورد نیاز برای راه اندازی بخش مسافری فرودگاه پیام و الزامات و اولویت ها در این بخش مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
تعیین تکلیف اراضی 3 هزار و 600 هکتاری در منطقه ویژه اقتصادی، پیش بینی مسیرها و راه های دسترسی داخل و خارج از باند فرودگاه، ساماندهی و انتقال زباله ها، پیش بینی حریم های امنیتی از جمله مباحث بررسی شده در این نشست بود.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی پیام در این نشست از تلاش برای پیگیری اجرایی شدن طرح مسافربری فرودگاه پیام خبر داد و افزود: با تجهیز امکانات و اجرایی شدن الزامات، تا پایان امسال پروازهای محدود مسافربری راه اندازی و تا 3 سال آینده ترمینال بزرگ مسافربری در این فرودگاه تاسیس می شود.
زرندی گفت: جلسات مختلف و فشرده ای بین دستگاه های مختلف مثل وزارت ارتباطات و شرکت هواپیمایی کشور برگزار شد و سرانجام یکی از مهمترین خواسته های مردم البرز برای داشتن فرودگاه مسافربری برآورده شد.
وی ادامه داد: مجوز اولیه در خردادماه گرفته شد و فرآیند اخذ مجوزها هم اکنون در حال طی شدن است و موافقت های مختلفی از سوی مراجع ذیربط گرفته شده است.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی پیام افزود: برنامه ریزی های جدی برای اصلاح فرودگاه با هدف تغییر کاربری از باربری به مسافری انجام شده است و طی دو مرحله انجام خواهد شد.
زرندی گفت: در مدت 3 سال با طراحی گروهی متخصص از مهندسین داخلی و شرکت های خارجی فاز دوم تبدیل فرودگاه به مسافربری آغاز خواهد شد و سپس فراخوان سرمایه گزاران انجام می شود و فرودگاه پیام به طور کامل به فرودگاهی مجهز و مسافری تبدیل می شود.
در ادامه این نشست استاندار البرز نیز با تأکید بر لزوم پیش بینی الزامات در راه اندازی بخش مسافری فرودگاه پیام، گفت: بسترها از دو منظر امکانات مورد نیاز در داخل و خارج از مجموعه فرودگاهی و تکمیل مسیرهای دسترسی مسافران باید پیش بینی شود.
سید حمید طهائی ضمن اشاره به اجرای طرح آی.سی.تی در مجموعه منطقه ویژه اقتصادی پیام توسط هیات سرمایه گذار سنگاپوری، تطابق طرح راه اندازی بخش مسافری فرودگاه پیام و شهر آی.سی.تی را نیز امری مهم دانست.
طهائی با بیان اینکه جاده و مسیر دسترسی، راه ورودی و مرکز همجوار فرودگاه، حلقه دره نیاز به اصلاحات الزام آوری وجود دارد که باید رعایت شود، افزود: بخشی از اولویت ها مربوط به اسناد مالکیت اراضی و رفع معارضین در مسیرهاست که با همکاری دستگاه های شهری و استانی برای برطرف گردد و مرزهای ترددی نیز مورد تعیین قرار گیرد.
وی گفت: حضور شرکت های خصوصی در حوزه فناوری های نوین و مراکز خدماتی و گردشگری در کنار دعوت از سرمایه گذاران خارجی می تواند رویکرد اصلی برای درآمد زایی در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاهی پیام باشد.
استاندار البرز به مسئولان و دست اندرکاران فرودگاه پیام مأموریت ویژه داد تا این مهم را با جدیت پیگیری کنند و برای اجرای آن از مشارکت کلیه دستگاه های تأثیرگذار نیز بهره مند شوند.

 

برچسب ها : منطقه ویژه پیام
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو