گزارش بازدیدهای روز دوم سفر مشاور رییس جمهور به منطقه آزاد ارس

مشاور رییس جمهور امروز (جمعه) در ادامه سفر به منطقه آزاد ارس از پروژه های عمرانی، سرمایه گذاری، فرهنگی، کشاورزی و گردشگری منطقه آزاد ارس این منطقه بازدید کرد.

به گزارش فرینا، اکبر ترکان امروز صبح شرکت تولیدی «رهپویان سبز» تولیدکننده سازه های گلخانه ای با میزان اشتغال 25 نفر و سرمایه گذاری 100 میلیارد ریال را افتتاح کرد.
وی هم چنین با حضور در پروژه کمربندی شرقی جلفا با ویژگی های این پروژه آشنا شد. این مسیر یکی از شریان های ترانزیتی ارس است و سالانه 120 هزار تریلی از طریق این مسیر به خارج شهر جلفا هدایت می شوند. کمربندی 8 کیلومتری در شرق جلفا از محل اعتبارات عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد ارس ساخته شده است.
افتتاح واحد تولیدی «دورنا پلاستیک» از دیگر برنامه های امروز ترکان بود. این واحد تولیدی تولیدکننده اجزا و قطعات پلاستیکی باتری خودرو است. در این واحد 46.5 میلیارد ریال سرمایه گذاری و برای 15 نفر اشتغال ایجاد شده است.
مشاور رییس جمهور در ادامه از فعالیت های شرکت «کیا بهداشت» تولیدکننده لوازم آرایشی بازدید کرد. شرکت «کیا بهداشت آراز» با توانایی تولید سالیانه 240 تن انواع محصولات آرایشی در منطقه آزاد ارس با اشتغالزایی 35 نفر فعالیت می کند. تکنولوژی ساخت محصولات این شرکت از ایتالیا وارد شده و تمامی دستگاه های موجود در این شرکت از کشور کره جنوبی است. بر اساس گفته مدیران این شرکت، تولیدات «کیا بهداشت آراز» تا پاییز امسال روانه بازار می شود و میزان سرمایه گذاری این شرکت 37430 میلیون ریال و مبلغ سرمایه در گردش دو ماهه آن 8032 میلیون ریال است.
بازدید از فعالیت های شرکت «پیشگامان دنیلی ارس» تولیدکننده کفش با برند «دنیلی» یکی دیگر از برنامه های بازدید اکبر ترکان در منطقه آزاد ارس بود. این شرکت برای 250 نفر اشتغالزایی داشته است و یکی از تولیدکنندگان موفق منطقه آزاد ارس محسوب می شود. سرمایه ثابت این شرکت 200 هزار میلیون ریال و سرمایه در گردش دو ماهه آن 175 هزار میلیون ریال است.
کلنگ زنی واحد تولیدی «سایا تجارت ارس (آی سودا)» هم انجام شد. این شرکت تولیدکننده انواع شکلات با سرمایه گذاری 133 میلیارد ریال در منطقه آزاد ارس ساخته می شود. مدیران این شرکت پیش بینی می کنند با آغاز به کار خطوط تولید در این واحد تولیدی، برای 45 نفر اشتغال ایجاد شود.
پروژه اتصال شبکه فاضلاب به تصفیه خانه در شهرک صنعتی ارس هم مورد بازدید قرار گرفت.
کلنگ زنی مجموعه انبارهای «تقی زاده» دیگر برنامه بازدید امروز بود. این مجموعه انبارها در 15 هزار متر مربع در شهرک صنعتی منطقه آزاد ارس با سرمایه گذاری 125 میلیارد ریال ساخته می شود و پیش بینی مدیران این مجموعه ایجاد اشتغال برای 200 نفر است.

سردخانه 1700 تنی هم دیگر پروژه ای بود که با حضور اکبر ترکان و محسن عرب باغی افتتاح شد. دمای هوا در این سردخانه 15 درجه زیر صفر است و برای ساخت آن 20 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی هم چنین با حضور در مرکز خدمات خودرویی منطقه آزاد ارس با فعالیت های این مرکز آشنا شد.
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ارس در بازدید اکبر ترکان مشاور رییس جمهور و محسن عرب باغی مدیرعامل این سازمان از «مرکز خدمات خودرویی ارس» درباره فعالیت های این مرکز گفت: این مرکز در 58 هکتار مساحت پارکینگ و 280 متر فضای اداری به دارندگان خودورهای پلاک ارس خدمات ارائه می دهد
ابراهیم باقرزاده ادامه داد: در این مرکز به طور میانگین روزانه 100 پروانه تردد خودرو تمدید می شود و تمامی کارشناسان خودرویی اعم از خدمات بانکی، بیمه ای و نصب GPS آماده ارائه خدمات به مردم هستند.
کلنگ زنی احداث گلخانه با حضور اکبر ترکان و محسن عرب باغی انجام شد. این گلخانه توسط شرکت «انرژی سبز میکا ارس» ساخته می شود و برنامه آن تولید «گل رز» تا سقف یک میلیون و 300 هزار شاخه در سال است. پیش بینی مدیران این شرکت در هنگام آغاز به کار این گلخانه اشتغال 15 نفر است و در کنار این گلخانه یک نیروگاه CCHP هم برای تولید 2 مگاوات برق مورد نیاز این واحد ساخته می شود و 113 میلیارد ریال حجم سرمایه گذاری در این گلخانه است.
هم چنین در ادامه این بازدیدها اکبر ترکان، مدیرعامل، معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد ارس و حجت الاسلام انتظاری امام جمعه شهر جلفا با حضور در حوزه علمیه خواهران شهر جلفا با فعالیت های این حوزه آشنا شد.
با حضور اکبر ترکان مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و محسن عرب باغی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس کلنگ احداث یک کارخانه «سولفور زدایی و شیرین سازی گاز مایع» تحت عنوان «اکسون گاز» به زمین زده شد. مدیران «اکسون گاز» اشتغال 38 نفر را همزمان با آغاز فعالیت های این کارخانه پیش بینی کرده اند و 38 میلیارد ریال نیز برای آن سرمایه گذاری شده است.
کلنگ زنی یک پروژه عمرانی و آبرسانی در سایت صنایع سنگین هم توسط مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس انجام شد. طول مسیر این پروژه 16.5 کیلومتر است و 53.5 میلیارد ریال برای این پروژه هزینه خواهد شد.
کلنگ زنی پروژه ساخت مخزن 5 هزار متر مکعبی آب توسط معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد ارس انجام شد. این مخزن با اعتبار 31.5 میلیارد ریال ساخته می شود.
اکبر ترکان مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی هم چنین با حضور در یادمان شهدای 1320 به این شهیدان ادای احترام کرد.
در بازدیدهای امروز اکبر ترکان، محسن عرب باغی مدیرعامل، اعضاء هیأت مدیره، معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد ارس و درنا کسرایی مدیر روابط عمومی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی حضور داشتند.

امتیاز به خبر :