حذف مقررات غیر ضروری راهکار شکوفا شدن مناطق آزاد است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه مناطق آزاد روند رو به رشدی را طی کرده اند افزود: حدف مقررات غیر ضروری ، کاهش بروکراسی ها و قوانین دست و پاگیر اداری سبب شکوفا شدن مناطق آزاد خواهد شد.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، علی اصغر مونسان در پاسخ به این سئوال که وعده های دولت در مناطق آزاد به چه میزان محقق شده است اظهار کرد : مناطق آزاد روند رو به رشدی را طی کرده اند که این میزان در مناطق مختلف متفاوت است، برخی مناطق پیشرو هستند که امید داریم در دولت دوازدهم با بررسی و اصلاح قوانین گامهای رو به جلویی بردارند.
وی گفت: یکی از دلایل تشکیل مناطق آزاد خارج شدن از فضای بروکراسی و اداره آن با رویکرد متفاوت بود اما وجود بخشنامه ها در مواردی اجازه حرکت را از مجموعه سلب می کند و تنها با حذف مقرارت زائد است که این مناطق شکوفا خواهند شد .
وی با بیان اینکه در 2 سال نخست در کیش مدیریت بحران کردیم و سپس طرح ها را جلو بردیم اظهار کرد : امروز صنایعی در کیش داریم که دوبار توسعه یافته اند ، تلاش کردیم به صنایع توجه و با کاهش بروکراسی اداری از آنها حمایت کنیم .
رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش به طراحی کارت طلایی صنعت گر اشاره کرد و افزود: این اقدام در راستای حمایت از صنعتگران صورت گرفته است که از این طریق صنعتگران به راحتی و بدون واسطه بتوانند با مسئولان منطقه دیدار و مشکلات خود را بدون گرفتاری و گیرهای اداری حل کنند ، اگر بتوانیم مسیر را روان کنیم زمینه اشتغال فراهم خواهد شد.
مونسان با تاکید بر اینکه مشکل اشتغال تنها با صنعت حل نمی شود اظهار کرد : امروز بیشتر صنایع 'های تک' هستند و زمینه اشتغال کمتر شده است و این مشکل در دنیا از طریق بخش خدمات حل می شود که در کیش وجود بخش های خدماتی می تواند در این زمینه نقش محوری ایفا کند.
وی با تاکید بر اینکه در کیش به میزان جمعیت توانسته ایم شاخص های بخش خدمات را افزایش دهیم اظهار کرد: ایجاد پارک ابی یا طرح هایی از این دست توانسته برای 400 نفر اشتغالزایی ایجاد کند ، در صورتی که دست مناطق آزاد باز باشد و بخشنامه های زائد برداشته شود راحت تر می توان از سرمایه گذار حمایت و زمینه اشتغالزایی را فراهم کرد.
مدیرعامل منطقه آزاد کیش با بیان اینکه در کیش 6 هزار فرصت شغلی در دولت یازدهم فراهم شده است ؛افزود : این آمار نشان می دهد که فعالیت های تولیدی در بخش های کالا و خدمات افزایش داشته است .
وی با تاکید بر اینکه کیش امروز بر مدار توسعه قرار دارد افزود : امروز همه زیر ساختهای لازم نسبت به چهار سال گذشته در کیش فراهم شده است افزود : هنر این است که بتوان در شرایط سخت ،یک منطقه یا یک کشور را اداره کرد.
مونسان در پاسخ به اینکه عملکرد دولت یازدهم را چگونه ارزیابی می کنید ؟ گفت : دولت در شرایطی کار خود را آغاز کرد که چاله های بزرگی در مسیر وجود داشت که با تلاش و همراهی مجموعه های مختلف حرکت روبه جلویی در بخش ها آغاز شد .
وی تصریح کرد : آمارها حکایت از عملکرد موفق دولت دارد اگر چه با آرمان ها فاصله داریم اما باید ببینیم چه چیزی تحویل گرفته و چه اقدامات و گامهای موثری در راستای توسعه و پیشرفت برداشته شده است.
مدیرعامل منطقه آزاد کیش با تاکید بر اینکه برغم تمامی تحریم ها وفشارها اتفاقات بزرگی در چهار سال گذشته رخ داد به موفقیت دولت در کسب سهمیه اپک به عنوان یکی از اقدامات ارزشمند دولت یازدهم اشاره کرد و افزود : تصور نمی کردم بتوانیم تا پایان دولت سهم خود را از اپک بگیریم که خوشبختانه با تلاش مسئولان این مهم محقق شد.
مونسان مهمترین انتظار خود در دولت جدید برای مناطق آزاد را حذف مقرارت زاید ، قوانین دست و پاگیر و بروکراسی ها اداری عنوان کرد و افزود : یکی از گرفتارها نبود فضای خوب کسب و کار است، تا این فضا ایجاد نشود جلو نخواهیم رفت.
وی ابراز امیدواری کرد که در آینده قوانین برای این مناطق کم و فضای کسب و کار بیشتری فراهم شود.

امتیاز به خبر :