افتتاح پایگاه جستجو و نجات دریایی و مکان ایمن در بندرامیرآباد

پایگاه جستجو و نجات دریایی بندر امیرآباد با حضور معاون امور دریایی سازمان بنادرودریانوردی افتتاح شد.

به گزارش فرینا، محمد راستاد با بیان اینکه هدف از احداث پایگاه جستجو و نجات دریایی انطباق فرآیندهای اجرایی و عملیاتهای دریایی با کنوانسیون بین المللی SAR و قوانین و مقررات ملی است گفت: در این راستا بندر امیرآباد اقدام به احداث و راه اندازی پایگاه جستجو و نجات دریایی بمنظور تامین نیازمندیهای تیم های عملیاتی و همچنین افراد نجات یافته از دریا کرد.
راستاد با اشاره به اینکه پایگاه جستجو و نجات دریایی بندر امیرآباد از امکانات مناسب و مدرنی برخوردار است افزود: بندر امیرآباد با توانمندی های تیم عملیاتی خود به عنوان تنها مرکز جستجو و نجات دریایی در دریای خزر محسوب می شود.
مدیر بنادرودریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد نیز در آیین بهره برداری از پایگاه جستجو و نجات دریایی این بندر ضمن خیر مقدم به معاون امور دریایی سازمان بنادرودریانوردی به تشریح روند اجرای این پروژه پرداخت.
علی خدمتگزار گفت: این پروژه با صرف هزینه دو میلیارد و سیصد میلیون ریالی در زمینی به مساحت حدود 1000 متر مربع اجرا شده است.
خدمتگزار همچنین، یک فروند شناور تندرو جستجو و نجات دریایی مجهز به تجهیزات مورد نیاز جهت عملیاتهای دریایی و خدمات پیش بیمارستانی، یک پست اسکله جهت پهلو گیری شناور ناجی-1 ، مکان ایمن برای استقرار افراد نجات یافته از دریا و ساختمان اسکان تیم های عملیاتی و پرسنل شناور ناجی-1 را از دیگر امکانات پایگاه جستجو و نجات دریایی بندرامیرآباد عنوان کرد.


 

امتیاز به خبر :