کاروان آیین های سنتی قشم راهی اروپا می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از استقبال پرشور مردم از برگزاری آیین های سنتی جزیره در برج میلاد تهران خبر داد.

به گزارش فرینا، سیدمحمدامین جعفری حسینی در این باره گفت: پس از اجرای آیین های سنتی جزیره در برج میلاد، نمایندگان سفارتخانه های سوئد، فرانسه و ایتالیا با مشاهده رسوم و آیین خاص جزیره نشینان، از گروه هنرمندان قشم برای اجرای آیین های کهن این جزیره در کشورهای خود، دعوت به عمل آوردند. آداب و رسوم جزایر قشم، هرمز و هنگام نشات گرفته از فرهنگ غنی مردمان این سرزمین است و ریشه در تاریخی کهن دارد.
وی ادامه داد: این مراسم علاوه بر غنای فرهنگی و اجتماعی برای بازدیدکنندگان و گردشگران جذاب و دلنشین است و پس از اجرای مراسم مدیریت برج میلاد درخواست تمدید اجرای این مراسم برای سه شب دیگر را داشتند.
جعفری حسینی اظهار داشت: هنرمندانی که هم اکنون در قالب اتوبوس شادی به اجرای برنامه های سنتی در تهران می پردازند سفیران فرهنگ و هنر جزیره هستند و تلاش آنان برای شناساندن قشم به سایر مردم و ارتقای جایگاه گردشگری در این جزیره ستودنی است.
پخت انواع نان و غذاهای سنتی، اجرای انواع موسیقی ازوا و زار، مراسم عروسی، حنا بندان همراه با پوشش محلی قشم از جمله آیین هایی است که توسط گروه هنرمندان قشمی در برج میلاد تهران انجام می شود و بسیار مورد توجه و علاقه بازدیدکنندگان ایرانی و خارجی قرار گرفته است.

امتیاز به خبر :