امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و منطقه آزاد ماکو با دانشگاه باغچه شهیر استانبول

دانشگاه باغچه شهیر در استانبول ترکیه یکی از دانشگاه‌های معتبر و پیشرفته این کشور است که در بسیاری از رشته‌ها به زبان انگلیسی دانشجو می‌پذیرد.

به گزارش فرینا به نقل از ایسکانیوز، این دانشگاه سال ۱۹۹۶ از سوی بنیاد آموزشی باغچه شهر ـ اوغور (Bahçeşehir- uğur) در استانبول راه اندازی شد و اولین پذیرش دانشجو در سال ۱۹۹۹-۲۰۰۰ انجام گرفت.
با توجه به پتانسیل علمی دانشگاه باغچه شهیر ترکیه تفاهم نامه بین علمی با دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین المللی ماکو و منطقه آزاد ماکو با دانشگاه باغچه شهیر استانبول (Bahçeşehir- uğur) منعقد شد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین المللی ماکو در این مراسم گزارشی درباره اقدام‌های انجام گرفته در آماده کردن زمینه انعقاد قرارداد و مذاکرات صورت گرفته ارائه کرد.
دکتر سیف الدین آب برین به اهمیت همکاری‌های مشترک علمی دانشگاه آزاد واحد بین الملل ماکو و دانشگاه باغچه شهیر استانبول افزود: اکنون دانشگاه آزاد اسلامی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های کشور و آسیا و (بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان) است و با ایجاد مراکز در خارج از کشور حتی در کشورهای توسعه یافته توانسته عملکرد خوبی ارائه دهد.
وی با توجه به ظرفیت‌ها و توان علمی دانشگاه آزاد اسلامی با تشریح برخی اقدامات در زمینه تسهیل و تقویت مبادلات علمی بین مراکز علمی منطقه گفت: گسترش همکاری‌ها در این عرصه در راستای منافع دو کشور است.
آب برین اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به‌منظور استفاده از تسهیلات و ضوابط مناطق آزاد برای توسعه فعالیت‌های بین‌المللی علمی و دانشگاهی و تبادل استاد و دانشجو این تفاهم‌نامه را منعقد کرده است.
آب برین: اکنون دانشگاه آزاد اسلامی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های کشور و آسیا و (بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان) است و با ایجاد مراکز در خارج از کشور حتی در کشورهای توسعه یافته توانسته عملکرد خوبی ارائه دهد.
پروفسور شنای یالچین şenay yalçın رئیس دانشگاه باغچه شهیر ترکیه و رئیس
آب برین: اکنون دانشگاه آزاد اسلامی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های کشور و آسیا و (بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان) است و با ایجاد مراکز در خارج از کشور حتی در کشورهای توسعه یافته توانسته عملکرد خوبی ارائه دهد
دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین المللی ماکو نیز برای تسهیل تفاهم نامه علمی و دانشگاه با مدیرعامل منطقه آزاد تجاری و صنعتی دیدار کردند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در دیدار با پروفسور شنای یالچین şenay yalçın بر تبادل علمی، استاد و دانشجو بین دانشگاه‌های این منطقه و کشور ترکیه تاکید کرد.
حسین فروزان با توجه به دیپلماسی علمی منطقه آزاد ماکو در توسعه همکاری‌ها با کشورهای همسایه، بر اراده جدی مسئولان منطقه آزاد ماکو به ارتباط و همکاری‌ها بین مراکز علمی و دانشگاهی دو کشور اظهار کرد: دانشگاه‌های آزاد اسلامی واحد بین المللی ماکو پتانسیل مهم در منطقه است که می‌توان با همکاری دانشگاه‌های ترکیه و بالا بردن سطح علمی این دانشگاه‌ها در توسعه علمی منطقه نقش عمده ایفا کنند.
وی با اعلام آمادگی برای تسریع در همکاری‌های علمی بر ضرورت کوتاه ساختن دیوانسالاری و پروسه اداری در این زمینه اضافه کرد: اجرای پروژه‌های مشترک علمی و تحقیقاتی، تبادل استاد و دانشجو و مبادله تجربیات و دستاوردهای علمی در بخش‌های مختلف از جمله عرصه‌های همکاری بین دو منطقه آزاد ماکو و ترکیه در بعد دانشگاهی است.
رئیس دانشگاه باغچه شهیر استانبول نیز خواستار حضور بیشتر دانشجویان و اساتید ایرانی در دانشگاه‌های ترکیه و ارتقا همکاری‌های علمی با مراکز دانشگاهی ایران شد.
یالچین با توجه به موفقیت‌های علمی دانشمندان و دانشگاه‌های ایران در عرصه‌های مختلف علمی تاکید و ظرفیت‌ها و قابلیت‌های مجموعه دانشگاهی خود را تشریح کرد.
وی با توجه به آمادگی دانشگاه باغچه شهیر برای تبادل علمی با منطقه آزاد ماکو گفت: این تفاهم‌نامه به‌منظور ارتباط نظام‌مند و بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی و فنی موجود، گسترش فعالیت‌های علمی، تحقیقاتی و آموزشی در زمینه علوم اقتصادی، تجاری و... با منطقه آزاد ماکو منعقد می‌شود.
رئیس دانشگاه باغچه شهیر استانبول تعامل استاد و دانشجو و اجرای طرح‌های تحقیقاتی مشترک را از دیگر بند‌های این تفاهم نامه برشمرد و اظهار کرد: دانشگاه باغچه شهیر در کشورهای بزرگ دنیا دانشکده دارد و ارتباطات قوی و همکاری‌های بین المللی با دانشگاه‌های دیگر دنیا، سیاست این دانشگاه در هم افزایی و ارتقا علمی است.
یالچین افزود: دانشگاه باغچه شهیر یکی از دانشگاه‌های معتبر و پیشرفته این کشور است که در بسیاری از رشته‌ها به زبان انگلیسی دانشجو می‌پذیرد.
وی با توجه به رشته‌های موجود در دانشگاه باغچه شهیر گفت: این دانشگاه در مقاطع کار‌شناسی، ارشد و دکتری به زبان انگلیسی رشته‌های مدیریت بازرگانی، اقتصاد، تجارت و بازرگانی بین الملل، امور مالی بین المللی، روابط بین الملل و علوم سیاسی، تبلیغات، فیلم و تلویزیون، رسانه‌های مدرن، ویدیو و عکاسی، روابط عمومی و... دانشجو می‌پذیرد.
بازدید از پایانه صادراتی منطقه آزاد ماکو، آزمایشگاه‌ها و امکانات علمی دانشگاه‌های آزاد اسلامی واحد ماکو از جمله برنامه‌های هیات ترکیه‌ای در منطقه آزاد ماکو بود.

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو