کاهش 30 درصدی هزینه های بندری با اجرای سامانه جامع مدیریت پروژه در بنادر

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به مزیت های اجرایی شدن سامانه جامع مدیریت پروژه در این سازمان گفت: اجرای این پروژه در سازمان بنادر تا ۳۰ درصد هزینه های ما را کاهش می دهد.

به گزارش فرینا، نورالدین علی‌آبادی، در همایش معرفی سامانه جامع مدیریت پروژه با بیان این که هم اکنون در سازمان بنادر حدود یک هزار پروژه وجود دارد، افزود: این سامانه برای انجام تمام پروژه ها و قراردادها در سازمان بنادر کاربرد دارد. 
علی آبادی هزینه طراحی و اجرای این سامانه را ۹ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با اجرای این سامانه و در چارچوب مدیریت ارزش، هزینه‌های اجرایی شدن برخی از پروژه ها در سازمان بنادر تا ۳۰ درصد کاهش پیدا می کند.
وی با بیان اینکه در اجرای توسعه دولت الکترونیک اطلاع مردم و فعالان عرصه بنادر از پروژه ها در سازمان بنادر به صورت الکترونیکی ضروری است، افزود: سامانه جامع مدیریت پروژه، سامانه‌ای برای کنترل پروژه‌های مختلف اجرایی در کشور است که در آن از استاندارد PMI استفاده شده تا بتوانیم روند پیشرفت هر پروژه را در سازمان بنادر کنترل کنیم.
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در اجرای این سامانه الکترونیکی، میزان پرداخت هزینه‌ها، شناسایی مسیر بحرانی پروژه و درصد پیشرفت کارها در سازمان بنادر به خوبی رصد می شود.
علی آبادی افزود: این پروژه برای نخستین بار در بندر امام (ره) به عنوان آزمایشی (پایلوت) و نمونه اولیه اجرایی شد تا روند کار در ۱۰ مرحله از جمله زمان اجرای پروژه ، هزینه اجرا و درصد پیشرفت آن و شفافیت های مالی پروژه مشخص شود.
وی ادامه داد: برای تسهیل کار با این سامانه تاکنون چندین دوره آموزشی برای اشخاص حقیقی و حقوقی برگزار شده تا با آموزش های مورد نیاز نحوه انتقال آخرین اطلاعات پروژه ها در سازمان بنادر به این سامانه تسهیل شود.
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه با محوریت فاوا (فناوری اطلاعات و ارتباطات) همه پروژه‌های سازمان، قراردادهای BOT و BLT و دیگر قراردادهای سازمان بنادر در این سیستم تعریف شده است، گفت: اجرای این سامانه بسیاری از هزینه های سازمان را در اجرای پروژه های مختلف بندری و دریایی کاهش خواهد شد.
علی آبادی افزود: سامانه جامع مدیریت پروژه به تدریج در تمام بنادر در شمال و جنوب کشور به بهره برداری می رسد، و این سامانه تلفیقی از سامانه صورت وضعیت الکترونیکی و کنترل پروژه بر مبنای دستاوردهای سامانه کنترل پروژه (PMIS) است.
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر در پایان با اشاره به رویکرد سیستمی در اجرای مقررات و دستورالعمل های کلان دولت و تاکید هیات عامل سازمان بنادر برای شفاف سازی و الکترونیکی سازی صورت وضعیت شرکت های مشاور و پیمانکار گفت: این سامانه با عنایت به مفاد بندهای پ و ج ماده ۶۷ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه کشور مبنی بر ضرورت الکترونیکی شدن تمام فرآیندهای اجرایی و خدماتی و نیز با هدف اصالت بخشیدن به اسناد الکترونیکی از جمله اسناد مالی و حذف اسناد کاغذی، در سازمان بنادر اجرا می شود.
به گزارش ایرنا، در راستای دولت الکترونیکی سازمان بنادر و دریانوردی سامانه جامع مدیریت پروژه را برای کنترل و روند پیشرفت کار در این سازمان را اجرا کرده است.



 

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو