اجرای تفاهم‌نامه مهارت‌آموزی در منطقه ویژه پارس جنوبی

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان کنگان گفت: تفاهم‌نامه فنی و حرفه‌ای با منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اجرایی شد که جوانان بومی جویای اشتغال، مهارت‌آموزی و زمینه اشتغال آنان در صنایع پارس جنوبی فراهم می‌شود.

به گزارش فرینا، سید علی اصغر هاشمی در جریان بازدید مربیان و کارشناسان مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای کنگان از کارگاه‌های مهارت افزایی در فازهای پارس جنوبی با تاکید بر بکارگیری نیروهای مهارت دیده در فازهای پارس جنوبی افزود: بر‌اساس نیازهای شغلی و مهارتی، کارآموزان در کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای کنگان آموزش می‌بینند.
هاشمی با تاکید بر این نکته که همگام سازی آموزش فنی و حرفه‌ای و صنایع گامی برای توسعه اشتغال است گفت: با توجه به رسالت اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای که آموزش جوانان و کارجویان غیر ماهر، باز‌آموزی و ارتقا مهارت شاغلان و تربیت و تامین نیروهای ماهر مورد نیاز بازار اشتغال است نقش‌محوری در سازمان آموزش فنی و حرفه ای را مربیان ایفا کرده لذا ماهیت اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای را مربیان تشکیل می‌دهند.
وی با بیان اینکه آموزش‌های فنی وحرفه‌ای ماهیت عملی و کارگاهی دارند افزود: نقش مربیان در ارائه این‌گونه آموزش‌ها و در توانمندسازی کارآموزان از اهمیت بالایی برخوردار است و سایر حوزه های سازمان به عنوان پشتیبان اجرای وظیفه می‌کنند.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان کنگان با اشاره به آشنایی مربیان با دانش روز و نیاز بازار کار بر بازنگری در استانداردهای آموزش فنی و حرفه‌ای و ارائه آموزش‌ها منطبق با فناوری نوین و نیاز روز بازار کار و اخذ تاییدیه‌های جهانی برای اعتبار بخشی به گواهینامه‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای تاکید کرد.
هاشمی از تجهیز کارگاههای آموزش فنی و حرفه‌ای پارس جنوبی خبرداد و گفت: در راستای انعقاد تفاهم‌نامه مهارت‌افزایی کارآموزان با منطقه ویژه پارس جنوبی، کارگاههای آموزش فنی و حرفه‌ای پارس جنوبی مجهز شد.
وی با اشاره به فراهم شدن زمینه اشتغال مهارت‌آموزان در صنایع پارس جنوبی خاطر نشان کرد: تفاهم‌نامه فنی و حرفه‌ای با منطقه پارس جنوبی اجرایی شد که جوانان بومی جویای اشتغال، مهارت‌آموزی و زمینه اشتغال آنان در صنایع پارس جنوبی فراهم می‌شود.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای کنگان ادامه داد: سعی شده که با تجهیز کردن کارگاههای آموزش فنی و حرفه‌ای و انعقاد تفاهم نامه با بنگاه‌های اقتصادی، منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و نیروگاه اتمی، تعامل با سایر دستگا‌ه‌های اجرایی از جمله کمیته امداد و بهزیستی، مشارکت در اجرای طرح امید اجتماعی هم راستا با توسعه اشتغال استان و نیاز بازار کار گام برداریم‌.
هاشمی با تاکید بر نقش کلیدی مربیان آموزش فنی و حرفه‌ای در توسعه اشتغال پایدار در جامعه گفت: مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر همه تلاش خود را برای ارتقاء دانش و به روز کردن اطلاعات مربیان آموزشی برای تامین نیروی ماهر مورد نیاز صنایع مستقر در سطح استان بکار می‌بندد.


 

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو