فهرست پروژه های دریایی و بندری هرمزگان برای افتتاح در هفته دولت 96‌ اعلام شد

‌مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: پروژه های این اداره کل با اعتباری حدود یکهزار و 830 میلیارد ریال هم اکنون آماده بهره برداري است که در هفته دولت سال جاری با حضور مسؤولان کشوری و استانی افتتاح می شوند.

‌به گزارش فرینا، ‌اله مراد عفیفی پور در نشستی با مدیران بندر شهید رجایی افزود: در راستای گرامیداشت هفته دولت سال 96، پروژه های اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در بخش های سرمایه گذاری، عمرانی، فنی، بندری و دریایی آماده بهره برداری شده است.

عفیفی پور مجموع هزینه صرف شده برای اجرای این پروژه ها را مبلغی قریب به 1830 میلیارد ریال اعلام کرد  و گفت: اعتبار لازم برای اجرای این پروژه ها به طور عمده از محل منابع داخلی سازمان بنادر و تعدادی از آنها نیز از محل سرمایه گذاری بخش خصوصی تأمین شده است .

وی ضمن برشمردن پنج پروژه‌ سرمایه گذاری در بزرگترین بندر تجاری ایران افزود: نصب و راه اندازی یک دستگاه آب شیرین کن، تعمیرگاه مرکزی و موتورپول تجهیزات، ساخت دو پایانه نگهداری فرآورده های نفتی و یک پایانه لجستیک کالا و کانتینر از جمله مهم ترین پروژه‌های بندر شهید رجایی است که با سرمایه گذاری بخش خصوصی ايجاد شده و اشتغالزایی مستقیم برای 285 نفر، فراهم نموده است‌.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان همچنین با تشریح پروژه‌های دیگر آماده افتتاح در بندر شهید رجایی گفت: تعمیرات اساسی خطوط 2 و 7 ریلی محوطه داخلی بندر، تامين شناورهاي خدماتي و امداد و نجات دريايي و پاكسازي پاي اسكله ها به منظور تامين عمق مناسب و افزايش ظرفيت از جمله طرح هاي قابل افتتاح برای هفته دولت سال 96 است.

عفیفی پور در ادامه خارج سازی سه فروند مغروقه در نزدیکی جزیره لاوان، دهانه ورودی بندر شهید باهنر و ساحل سورو و همچنین تعمیرات اساسی و بهسازی سیستم کنترل ترافیک دریایی(VTS) خلیج فارس را از دیگر پروژه های دریایی و بندری قابل افتتاح در حوزه دریایی و بندری این استان برشمرد كه علاوه بر افزايش ظرفيت عملياتي، ارتقاء ايمني در آب هاي تحت پوشش را نیز به همراه خواهد داشت.

وی افزود: پروژه هاي اشاره شده در محدوده بنادر این استان از شرق تا غرب استان پراكنده هستند كه در راستای توسعه يكنواخت سواحل، توجه به ایجاد اشتغال پايدار و رفع محروميت از نوار ساحلي هرمزگان مورد بهره برداري قرار مي گيرند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: بهره برداری از این پروژه ها علاوه بر توسعه زیرساخت ها و ایجاد ظرفیت های جدید در بنادر استان، برای جمعیتی بالغ بر 550 نفر نیز اشتغالزایی مستقیم به دنبال داشته است.


امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو