نگرش علمی رکن توسعه اقتصادی در دنیای امروز است

عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم گفت: برای موفقیت مناطق آزاد باید با نگاه علمی در ماموریت ها و اهداف آنها تجدیدنظر نمود و در کنار آن ساختار نیروی انسانی متخصص متناسب با این اهداف بروز شود.

به گزارش فرینا، علی یدقار در هفتمین جلسه شورای اداری این سازمان، گفت: برای دستیابی به موفقیت، باید اقتصادهای برتر دنیا و دلایل موفقیت آنها تحلیل و واکاوی شود و تجربه های موفق که نقاط مشترک فرهنگی و جغرافیایی با کشور ما دارند به عنوان الگو انتخاب شود.
وی اظهارداشت: یکی از کشورهای موفق دنیا که نمونه خوبی برای الهام بخشیدن به کشور ما به شمار می رود ژاپن است که با بررسی دلایل رشد اقتصادی این کشور می توان به نکات سازنده ای دست پیدا کرد.
یدقار ادامه داد: ژاپن کشوری گشوده به دنیا است و مردم آن به زندگی در این کشور افتخار می کنند و ما هم باید دروازه های جزیره قشم را برای ورود انواع تکنولوژی و فناوری ها باز کرده و شرایطی ایجاد کنیم تا مردم به زندگی در این جزیره افتخار کنند.
عضو موظف هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم گفت: منطقه آزاد نباید تنها به عامل محرومیت زدایی از جزیره تبدیل شود و ماموریت های آن باید در دو سطح محرومیت زدایی و توسعه گری دنبال شود.
وی با تاکید بر تجربه موفق چین در تاسیس مناطق آزاد، افزود: چین مناطق آزاد را در مکان هایی تاسیس کرد که قصد توسعه سریع آن را داشت و هم اکنون «شانگ های» به یکی از نمونه های موفق مناطق آزاد در دنیا تبدیل شده است.
یدقار تاکید کرد: ما نیز باید با نگرش علمی دلایل و اهداف تاسیس و روند اداره مناطق آزاد جهان را بررسی کنیم و نیروی انسانی را متناسب با این اهداف آموزش دهیم تا از نیروهایی بهره مند شویم که در ارتقای رنکینگ مهارتی و دانش سازمانی موثر باشند.
وی جامعه یکپارچه را هدف و ابزار توسعه برشمرد و افزود: یکپارچگی در جامعه، ثبات مدیریتی، ارتقای دانش، وحدت و همدلی از مهمترین عواملی است که یک سازمان را به موفقیت رهنمون می سازند.

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو