پایان فصل دوم مطالعات زمين شناختی ژئوسايت های ژئوپارك جهانی قشم

مدیر ژئوپارک قشم از پایان یافتن دومین فصل مطالعات زمین شناختی از جنبه های مختلف همچون تکتونیک، چینه شناسی، رسوب شناسی و موارد دیگر در پهنه ژئوپارک جهانی قشم خبر داد.

به گزارش فرینا، حمید رضا محسن پور با اعلام این مطلب گفت: این فصل از مطالعات ویژه مرداد ماه در راستای اهداف توسعه پايدار ژئوپارك جهانی قشم و ايفای نقش راهبری این جزیره در برنامه های توسعه و ترويج مفاهيم علوم زمين در كشور و منطقه، با حمايت معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم و همكاری اداره ژئوتوريسم ژئوپارك و سازمان زمين شناسی و اكتشافات معدنی كشور با بهره گيری از تجربيات و توان علمی و تحقيقاتی دو تن از زمين  شناسان مطرح كشور به پایان رسيد.
به گفته وی، در اين فصل از مطالعات با بررسي داده ها و اطلاعات پيشين، مطالعه تعدادی از محوطه های پيشنهادی جديد ژئوپارك نيز در برنامه قرار گرفت که خروجی اين اطلاعات می تواند درکنار ارائه تصوير واضح تر و دقيق تر از قلمرو ژئوپارك جهانی قشم، محتوای مورد نياز علمی و ترويجی آن را به صورت عينی و مجازی برای معرفی پتانسيل های موجود و برنامه های حفاظتی و نگهداری سايت های ژئوپارك فراهم آورد.
مدیر ژئوپارک جهانی قشم بیان داشت: اين اطلاعات پس از ساده سازی و تلفيق با برنامه های گرافيكی به مدد مربيان آموزش ديده جهت آشناسازی كودكان قشمی با ويژگي ها و مواهب ارزشمند طبيعی پيرامون خود مورد استفاده مربيان آموزشی قرار خواهد گرفت.
جزیره قشم با یکهزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع وسعت و در اختیار داشتن ظرفیت های مهم حوزه گردشگری به ویژه ژئوپارک جهانی در حنوب ایران واقع شده است.

امتیاز به خبر :