الزام اصناف گردشگری قشم به معرفی برند ژئوپارک

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: برای ارتقای جایگاه گردشگری در جزیره قشم و کسب ثروت از این صنعت سبز روح استانداردسازی را برهمه ابعاد گردشگری قشم جاری کرده ایم.

به گزارش فرینا، سیدمحمدامین جعفری حسینی دراین باره اظهار داشت: همزمان با پیگیری های جدی در مورد استاندارد سازی و  درجه بندی هتل ها بر اساس استاندارد های ملی و بین‌المللی، روند نظارت، بازرسی  و بازدید فراگیر از اقامتگاه های بوم گردی توسط کارشناسان این حوزه شروع شده است.
وی ادامه داد: در روند این بازدیدها علاوه بر درجه بندی اقامتگاه های بوم گردی و کاشانه های مهمان، کلیه اقامتگاه هایی که در مقوله های سخت افزاری و نرم افزاری استانداردهای کمی و کیفی را رعایت نکرده باشند یا به ضوابط آیینی و سنتی و ایمنی های بهداشتی کم توجه باشند، حسب موضوع و میزان با تعویق یا تعطیلی مواجه می شوند.
جعفری حسینی با تاکید بر الزام اصناف گردشگری قشم به تبلیغ برند ژئوپارک در اقلام و انواع تبلیغات خود، افزود: این اقدام در راستای پاسداشت همه تلاش هایی که برای دریافت برند معتبر و غرور بر انگیز ژئوپارک جهانی قشم  صورت گرفته است انجام خواهد شد.
مدیرمیراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: گسترش فرهنگ اصیل و غنی جاری بر روح ژئوپارک قشم، توجه به این برند دوست داشتنی را در حوزه های گردشگری و صنایع دستی قشم ضروری می سازد.
وی یادآور شد: گردشگری جهان امروز، باید ما را با احترام و پاسداشت پایدار ژئوپارک جهانی قشم بشناسد و به یاد بیاورد.

امتیاز به خبر :