بررسی جایگاه دریا و فرهنگ در سلسله مباحث قشم شناسی

دومین دوره مباحث آموزشی معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در زمینه ژئوپارک با عنوان "سلسله مباحث قشم شناسی ژئوپارک، دریا و فرهنگ" در سالن مرکز رشد قشم برگزار شد.

به گزارش فرینا، مدیر ژئوپارک منطقه آزاد قشم در این کارگاه آموزشی اعلام کرد: ژئوپارك جهانی قشم کارگاه های آموزشی خود را تحت عنوان "قشم شناسی" با هدف ارتقا و ترويج دانش بومی جزيره نشينان و انتقال آن به نسل های آینده برگزار می کند.
حمیدرضا محسن پور اعلام کرد: کارگاه های آموزشی با هدف توسعه پايدار و آشنايی ساكنان جزيره قشم با ويژگی ها و پتانسيل های طبيعی و فرهنگی این منطقه به صورت دوره ای، برگزار می شود.
وی گفت: کارشناسان جوان باید در این کارگاه با ظرافت خاصی مباحث حوزه "دريا و فرهنگ قشم" را برای انتقال به نسل های آینده بررسی کنند.
بنا به این گزارش، امينه دريانورد، رضا دبيری نژاد، بنيامين انصاری نصب و علی پوزن چهار تن از پژوهشگران جوان حوزه فرهنگ جزیره قشم و استان هرمزگان نیز پس از ارائه مباحث تخصصی خود در مورد كميت و كيفيت تاثيرگذاری و تاثير پذيری فرهنگ جزيره نشينان در تعامل با دريا و دريانوردی، به بحث و تبادل نظر پرداختند.
شایان ذكر است که اين برنامه علمی به تناسب محتوای آن با همکاری معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم و مدیریت پشتیبانی این سازمان و مشارکت مرکز بین المللی رشد قشم و دو ماهنامه نسیم بادگیر با رویکرد "ژئوپارک قشم را بهتر بشناسیم" برگزار شد.
قرار است کارگاه های آموزشی "قشم شناسی" با مشارکت سازمان ها، مؤسسات و دانشگاه ها و همچنين بهره گيری از دانش اساتيد پيشكسوت و تجربه مردمان بومی و محلی جزيره قشم ادامه داشته باشد.
جزیره قشم با یکهزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع وسعت به عنوان بزرگترین‌جزیره خلیج فارس در جنوب کشور واقع شده است.

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو