شهید حججی در تاریخ ایران ماندگار شد

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در مراسم عصر شعر ابابیل حرم از شهید حججی به عنوان یکی از شهدای ماندگار در تاریخ ایران اسلامی یاد کرد.

به گزارش فرینا، محسن خادم عرب باغی در این مراسم گفت: خلوص شهید حججی به همراه دیگر شهدای دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم، رمز ماندگاری این افراد وارسته است.
وی تصریح کرد: وصیت نامه های شهدا همانند دانشگاه هستند و این وصیت نامه ها باید هر روز خوانده شود. علاوه بر این، انتقال مفاهیم ایثار و شهادت به جوانان و نسل های آینده، مهم ترین وظیفه ماست.
عرب باغی اظهار کرد: جایگاه شهدا، جایگاه ویژه ای است. چراکه خونشان و جانشان را در راه استقلال کشور داده اند و ادامه ندادن راه این عزیزان باعث می شود که در روز محشر شرمنده شهدا شویم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، خاطرنشان کرد: اقتدار کنونی ایران که در مذاکرات با دیگر کشورها نیز مشخص است، به دلیل وجود شهداست و علت آن رشادت ها و شجاعت های شهدای عزیزمان همانند شهید حججی است.
وی با تاکید بر اینکه اگر حضور و رشادت و ایثار این شهدا در سوریه و عراق نبود، قطعا شرایط سیاسی و امنیتی ایران شرایط دیگری داشت، گفت: ملت ایران همواره نشان داده اند که قدردان این شهیدان هستند و وفاداری مردم به شهدا، وظیفه مسئولان را دوچندان می کند.
عرب باغی در پایان، عنوان کرد: شعرا افتخارات هنری ایران هستند و زبان هنر و هنرمند می تواند ارزش های دینی و اسلامی را به بهترین شکل به عموم مردم منتقل کند.
گفتنی است، مراسم عصر شعر ابابیل حرم همزمان با سالروز شهادت جواد الائمه (ع) با حضور شعرای مطرح ایران و استان در منطقه آزاد ارس برگزار شد. در این مراسم که برای یادبود شهید والامقام محسن حججی برگزار شد، شعرایی چون سعید بیابانکی، قاسم صرافان، مرتضی طوسی، احمد خسروشاهی، سیداحمد استوار، ابراهیم قبله آرباطان، مهدی عظیمی، مهدی رستمی، محمد بوسلیکی، شبگیر، حکیمه علیپور و نوروزی به شعرخوانی پرداختند. مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، امام جمعه جلفا و برخی دیگر از مسئولان سازمان منطقه آزاد ارس و شهرستان جلفا به همراه مردم ولایت مدار جلفا، در این مراسم حضور داشتند.

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو